Blog Fendi Islam: Sebab Aku Blogger

G.E.N.G

December 16, 2013

Sebab Aku Blogger


Lame dah kot aku tak memblog.. Kesempatan aku tengah sakit nih, memang ada masa lag sikit untuk aku coret apa yang patot.. Aku beruntung.. Boleh menulis.. Boleh memblog.. At least.. Ada penulisan aku yang aku tinggalkan.. 

Mungkin ada orang lain yang cuba jadi macam apa aku jadi... Bergantung pada cara masing2 lah.. Tapi, jadilah diri sendiri.. Jangan jadi aku yang dilihat semua baik dan positif segala.. Apa yang lebih buruk, aku cuba kongsi jadikan pengajaran.. Kerana aku blogger.. Ramai blogger2 yg berjaya disebabkan memang mereka nak berkongsi segala hal dalm idop mereka barangkali.. Bagi aku.. Sekadar pada siapa yang ada peluang..

Terima kaseh kerana sudi menjengah ke blog aku.. Segala tentang rasa.. Segala tentang jiwa.. Segala tentang hidup.. Blogger nih bukan perkara yang main2.. Bukan suka2 jugak.. Ada je orang yang jadikan kita contoh.. Ada yang jadikan kita teladan.. Tapi janganlah aku.. Lebih baik aku yang ambik teladan orng lain utk diri aku.. 

Dikesempatan kesakitan yang tengah aku alami nih, aku nak berkongsi satu hikmah.. Segala tentang sakit dan perit.. ingatlah.. Allah swt datangkan sakit pasti bersebab.. Sbb Dia tahu aku mampu.. Dia nak sedarkan aku.. Jangan duk leka sangat.. Terlalu leka nih bahaya jugak.. Boleh bawak padah.. Boleh bawak derita.. Tapi mujur aku sedar.. Aku terlalu selesa dgn badan yg sehat.. Dgn hidup bahagia.. Ingat jugak la pada yang susah.. Mungkin tu hikmah dia.. Mudah tak..? Bila mana ada redha dlm diri, tak akan merungut seorang hamba.. Pasti redha dan ikhlas..

Sekian. Bukan Fendi Islam




Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...