Blog Fendi Islam: Ingat Senang? Jodoh Blogger & Blogger

G.E.N.G

October 19, 2013

Ingat Senang? Jodoh Blogger & Blogger

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


usia muda dah berkahwin.. syoknya.. gembiranya.. nampak bahagia.. tapi.. mudah ke? senang ke? ada banyak kategori keluarga dalam hidup.. ada yang dari dulu didik dengan kemewahan.. ada yang dengan serba kekurangan..

tapi ingatlah.. takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri mengubahnya.. betul x? huu.. so, nih yg aku nak coretkan kat sini.. kalau lihat gambar di atas, tuh la member aku.. faez mat rudin.. huu.. blogger terkenal..

mula2 aku main blog nih, aku tak tahu pun dia blogger jugak.. kiranya, dia memang dah lama.. lama dari aku la.. aku nih setahun jagung je.. dia plak memang kreatif dengan crita2 lawak dia..

tak sangka.. tup tup dah kawen.. baru semalam akad nikah x silap aku.. huu.. dijemput ke majlisnya.. tapi aku di joho lagi.. tak pe.. tuh x penting.. ape aku nak share kat sini, aku kagum dengan dia.. dia berusaha cari rezeki dengan cara dia..

dan akhirnya beristerikan juga seorang blogger.. cantik.. yuyu nama panggilannya.. aku tak kenal sangat.. Nurul Jannah aku rasa.. sepadan.. dapat aku rasa betapa berusaha si paez nih mencari rezeki.. demi ke arah yang baik nih..

dia tak perlu kerja pakai coat.. bertali leher.. berkasut kulit kilat.. berkereta mewah.. berlagak profesional.. dia tetap boleh kawen.. huu.. paham x ape aku nak sampaikan? tak semestinya jodoh tu akan datang saat seseorang tuh dah punyai segala-galanya..

so, aku bukan dalam kategori yang kaya raya tu.. aku akan berusaha sendiri dengan keringat, ilmu, dan jasad yang ada.. walau dengan apa cara sekali pun.. andai mampu bersabar, jodoh aku dengan dia pasti ada..

siapa dia? jangan mempersoalkannya.. belum tentu aku bercinta dengan dia dan aku berkahwin dengan dia.. itulah cara aku terus mendiamkan diri.. melepas? tak takut melepas? aku 1000% yakin dengan ketentuan Dia..

apatah lagi soal jodoh.. hermm.. biasalah kalau tengok  orang lain kawen kite pun rasa nak kawen.. tu biasa.. macam lumrah.. macam adat. manusia mana tak lari dari sifat begitu melain nabi kita yg sentiasa maksum..

tapi kawallah sikit.. walau usia meningkat naik, ada rezeki, dimurahkan.. dipanjangkan umur, bertemu lah masa dan insan yang bakal temani hingga ke anak cucu.. ameen..  

buat rakan aku paeh.. moga berkekalan.. dimurahkan rezeki.. ameen.. aku kagum dengan perjalanan hidup mu paeh weh! thats can be contoh.. huu.. barakallah.. ameen..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...