Blog Fendi Islam: Puisi Pendosa Tegar

G.E.N.G

October 26, 2013

Puisi Pendosa Tegar

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


aku jalan.. aku lalu.. aku lihat..
aku nampak aku.. aku nampak dosa aku..
aku tahu salah.. aku buat jua.. sebab aku gembira..
aku buat.. aku lupa.. aku dosa..

neraka menanti.. aku takut.. aku takut mati..
aku taubat lagi.. taubat aku tak jadi.. aku dosa lagi..
aku jalan.. aku lihat.. aku gembira lagi..
serik itu apa? aku tidak tahu.. 
dosa itu apa? aku lupa erti..

seringkali tangis rayu aku nak kembali..
seringkali derai airmata aku tak buat lagi..
sekali lagi aku lihat.. sekali lagi aku dosa..
aku buat umpama aku tahu aku dosa..
tapi aku tidak serik lagi..

akulah pendosa tegar..
lebih baik aku mati..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...