Blog Fendi Islam: 8 Bulan Menjadi Blogger 2012!

G.E.N.G

January 1, 2013

8 Bulan Menjadi Blogger 2012!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2013!!

28,383.. yeah.. sekadar angka.. tapi cukop bermakna bagi aku.. selaku blogger yg tak setahun jagung, aku mulakan segala tentang perkongsian hidup.. aku tak hadap pun orang ramai2 baca.. yang mana rasa nak baca je.. hampir 30 ribu yg membaca.. 

sekalung terima kaseh aku nak ucapkan.. yang sokong walau dalam diam.. mahupun secara terbuka.. revolusi aku dalam dunia blog nih dah lama sangat.. dan berkurun2.. dan sebenarnya, banyak sangat dan lama sangat..

aku mula menjadi blogger semenjak 4 tahun yg lepas lagi.. tapi kali ini yang betul2 pengisian bagi semua pada pendapat aku.. tidak lagi berkisar tentang diri aku.. tentang pribadi.. ya, namapun pribadi.. kalau dah masuk dalam dunia it memang dah tak privasi..

sekejap masa berlalu.. dah 2013.. macam pantas segalanya.. ya memang pantas.. masa yang pantas.. aku masih tak pantas.. syukur dalam masa yang sama, aku tak pernah duga sambung belajar..

aku tak pernah rancang.. apa yang aku sebut2kan "aku takkan sambung.. cukup sampai degree.." ya, Allah sendiri dah bagi ruang dan peluang.. Dia yang tentukan jalan nih.. dan aku dah buat keputusan.. insyallah..

azam? kalau nak dibicara pasal azam, memang susah nak habis.. memang takkan habis. azam bagi aku satu doa.. bila aku berazam nak menjadi lebih baik, ya, aku jadi lebih baik.. aku cuba.. banyak dah jugak pengalaman jahat aku.. cukup.. cukuplah..

lebih baik aku buat jahat masa muda2.. supaya ketika tua, aku bagi contoh yang baik untuk anak2 kelak.. insyallah.. zaman jahiliah aku, aku tak nafikan aku buruk dar segi segala hal.. macam2 hal.. apa nak jadi dengan dunia aku dulu.. sesat..

syukur masa demi masa Dia sedarkan aku.. hingga sekarang aku tahu apa tujuan hidup aku.. khilaf dan sikit2 hasutan dari syaitan memang masih ada.. dan sentiasa ada.. aku cuba sedaya upaya jauhi.. insyallah.. soal cinta? 

haha.. nanti akan aku coret buat masa yg seterusnya.. sekarang tumpuan aku biar pada belajar, dan diri aku sendiri.. amin..


Comments
1 Comments

1 comments:

eszyamin said...

ingat lg pestaim dtg sini kenal2 dgn encik tapi..hehe..dulu nama blog Tapi Bukan Aku ke apentah kn? hehe

semoga 2013 mmbawa lebih byk view..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...