Blog Fendi Islam: Salam Maulidur Rasul..

G.E.N.G

January 24, 2013

Salam Maulidur Rasul..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


syukron.. kita masih bernafas hingga hari nih.. dan jadilah umat Nabi Muhammad saw yang terbaik dengan mengamalkan segala sunnah2 dan ajaran yang diberikan.. sungguh baginda kekasih Allah.. dan kita adalah hambaNya..

hari yang baik dan mulia, mari sama2 berselawat.. dengan penuh keinsafan dan rindu pada baginda.. sungguh kita tidak pernah menatap wajah baginda, namun, rasa cinta pada baginda tidak harus pudar.. malah harus lebih mekar..

mekar dari cinta sesama hamba.. baginda yang sentiasa benar, tawaduk dan menjadi kekasih Allah adalah yang terbaik.. sunnah yang disampaikan dan sabda2 baginda lagi terang dan bercahaya memimpin kita ke jalan yang lurus..

tiap2 kata2 baginda benar.. tiap ajaran baginda adalah jaminan syurga buat kita selaku hamba.. mulakan segala hari dengan bersederhana.. apa yang dikejar di dalam dunia? melainkan amal dan berkat yang dibawa untuk akhirat..

sekian.. Perbanyakkan selawat pada Nabi Muhammad SAW setiap hari. Bukan pada hari ini sahaja. Moga mendapat syafaat baginda. Salam Maulidur Rasul.


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...