Blog Fendi Islam: Awak Nak Sambung Master Tak?

G.E.N.G

May 21, 2013

Awak Nak Sambung Master Tak?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hohoi.. aku diambang kegilaan dan kecelakaan dimana segala jenis cecair dalam benak otak aku bergabung tatkala aku terlebih membaca.. oh yeah! aku bukan ulat buku! aku muka buku je! ngan muka insta!

mana boleh aku nak kena baca benda2 alah nh banya2.. 20-40 jernal? hok aloh! mati boh.. ha.. nih la penangan menyambung pelajaran.. awak nak? awak nak? marilah.. saya tahu awak rajin baca.. awak bagus..'

eh! tak tahan jugak la, bila dah baca kalau faham terus tak pe lagi.. nih ha merangkak2 lah ko! ha.. ambik.. ingat! english jernal2 nih bukan macam buku text.. bukan macam lirik lagu tuh! haha.. acadeic resources weh!! memang mati!

oh.. aku kadang2 rasa tak boleh blah.. rasa memang kena stop.. tapi berbalik pada cita2 aku.. kenapa aku sambung? kenapa dan kenapa?? mesti ada sebab.. tak kanlah sesuka hati..

  1. aku masih mampu menerima ilmu..
  2. bidang pendidikan dan akademik nih adalah bidang yang tenang.. mulia..
  3. (aku tak kata bidang lain tak mulia! dont nak terasa2 sangat..)
  4. moga lebih murah rezeki..
  5. (aku tak kata, keje lain x de rezeki.. berniaga pun lebih baik..)
  6. aku rasa nak mendidik..
  7. (heehehe.. ilmu oh ilmu.. memanglah kena rajin baca..)
  8. aku rasa, makin aku kongsi, makin berkembang ilmu tu)
  9. aku nak mengubah nasih hidup aku..
  10. untuk jaminan anak2 dan isteri2 kelak..
  11. (eh.. anak2 je.. isteri, insyallah satu.. hehe..)
  12. sebab, master nih best.. macam makan kadang..
  13. (ya rabbi.. nak meleleh air mata aku..)
  14. demi mak ayah.. dulu dieorang tak belajar.. dieorang jadi polis..
  15. (insyallah, biarlah anakmu ini leboh berilmu.. untuk mak ayah jugak)

dah.. sekian.. tuh je sebab aku sambung? hahaha.. mesti ada sebab2 tersembunyi? mana ada weh.. tuh je.. kalau takat nak ada title? ohh!! tidak sama sekali.. aku bukan jenis tu.. kalau orang nampak kebaikan kita, bukan bererti kita harus riak.

sedang orang yang jahat dibualkan kejahatan mereka, nih kan yang baik.. dunia semua.. oh dunia.. enaf2lah.. teruskan hidup.. moga Allah swt, terus redha.. ameen..


Comments
2 Comments

2 comments:

Unknown said...

good luck dan selamat bermaster hahak :D

eqbalzack said...

Salam,

EZ datang untuk memberi pendapat tentang journal yang perlu di baca.
Berdasarkan kepada pengalaman, membaca journal yg banyak penting utk kajian literature. Sgt2 penting sebab untuk pastikan kajian kita tidak sama dengan kajian penyelidik terdahulu. Kalau sama tak mengapa tetapi harus ada "add on value" supaya ada sesuatu yg baru dalam kajian kita.
Semoga berjaya.

-eqbalzack-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...