Blog Fendi Islam: Taip Al-Fatihah

G.E.N.G

May 27, 2013

Taip Al-Fatihah

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"Taip Al-Fatihah"

dia dah pergi..
ya.. dia dah pergi..
wey.. dia dah pergi..
dia dah mati..

lantas doa untuk dia..
lantas al-fatihah untuk dia..
komen al-fatihah untuk dia..
tapi aku tak baca..

aku sering begitu..
sedekah aku mudah..
aku taip al-fatihah..
tapi tidak aku lafaz..

orang al-fatihah..
aku juga al-fatihah..
apa ini budaya?
apa aku tak tahu agama?

aku berhenti taip..
aku tadah aku serah..
linangan mengalir bukan darah..
air mata pula mencurah-curah..

aku amat cintakan dunia..
aku pura-pura mengejar syurga..
kata khatib mati pasti tiba..
kata khatib dalam berair mata..

dia dah pergi..
aku benar-benar rasa sendiri..
wey.. dia dah pergi..
dia dah mati..
al-fatihah aku benar-benar kali ini..

(Pelayar Laman Sosial Tegar, 2013)


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...