Blog Fendi Islam: Baru Balik Bazar

G.E.N.G

July 10, 2013

Baru Balik Bazar

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


haih.. perut lapar.. baru balik bazar.. arinih dah ada dugaan.. sahur tadi baik2 je.. ma kejutkan.. aku tak ada awek or teman wanita untuk kejutkan.. biarlah ma yg kejut.. aku sandarkan percaya pada dia.. tq ma..

alhamdullillah.. rasa2 aku boleh tahan.. ekoran aku bersahur.. sekadar nasi putih ayam kunyit.. bungkus yg malam tadi.. bangun pukul 4.30 pagi.. syukur.. hari ini aku diuji.. rupanya baju ssid ada problem sikit.. pasal saiz.. haih..

dunia.. dunia.. tak pe la.. aku solat zohor dan asar dengan jayanya.. tak ada masalah.. tak lambat.. tapi, x de la terlalu awak.. hee.. petang.. otak rancang ke bazar.. jam 6 petang.. aku decide nak pegi ngan skuter je.. yeah..

skuter dah servis.. kembali berkhidmat pada aku.. biarlah.. naik skuter je gi bazar.. senang nak parking.. aku pun pergi.. pehh! ramai.. ye lah.. johor cuti.. pegi pun jam enam.. bukan aku pegi lepas asar.. cuaca baik sekali..

nafsu.. oh nafsu.. macam2 ragam manusia aku tengok.. ya rabbi.. langkah aku silap.. tanpa x sengaja aku tersentuh sana dan sini.. rasa asing.. rasa tak sedap.. bukan jenis aku menyentuh dengan sengaja.. bukan muhrim.. 

nampak macam biasa.. bisa bagi mereka.. tak bagi aku.. aku rasa sangat teramat asing.. ragam oh ragam.. ada yang membawa anak kecil..kebil2 mata mereka di bazar ramadan.. tidak tahu apa yang berlaku barangkali..

si ibu seronok mengheret anak dalam kesesakn.. mata selumber mencari juadah.. anak seakan sesat.. si bapa pun sama.. diheret jua.. ramai..terlalu ramai manusia.. mengapa tidak didukung..

haih. jalan sehala..? jalan selorong? bila 2 kereta bertembung, saling berkeras.. itu kerana aku bersama skutter.. kini aku pulang.. aku baru balik dari bazar.. lantak andalah kereta.. matanglah selesaikannya..

kini aku pulang.. aku bawak nasi kukus ayam berempah.. itu paling mudah dibeli.. air kelapa.. aku harap manis.. manis seperti kata2 penjual.. riuh.. riuh dijerit2, dipekik2.. tarik pelanggan sebenarnya.. kuih.. hanya sejenis..

pulut manis menjadi pilihan.. kini aku pulang.. aku akan berbuka.. beberapa minit sahaja lagi.. ramadan pertama.. moga dipanjangkan umur.. untuk hingga ramadan terakhir.. moga bertemu syawal.. ameen.. :)


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...