Blog Fendi Islam: "Kelu, Kedu Pemberianmu.."

G.E.N.G

July 3, 2013

"Kelu, Kedu Pemberianmu.."


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


"suatu hari.. suatu pagi.. aku terima 

sebungkus pemberian.. besar.. berat..

 lamunan aku berfikir.. lamunan aku

berteka-teki.. apa ini? aku berhenti fikir..

 tidak aku buka lagi.. aku letak disuatu 

sudut.. hajat hati biarlah petang 

nanti.. aku terus memandu.. tibanya di alam 

bina.. aku pandang bungkusan itu.. berteka-

teki kembali.. argh.. aku 

harus buka.. ya Rabbi.. gamam.. kelu.. 

senaskah Al-Quran.. buku bacaan motivasi..

 baju Melayu.. keluh.. 

gembira.. kedu.. bercampur baur.. aku lihat 

dalam-dalam.. terselit sepucuk surat.. ya 

Rabbi.. aku rasa hilang.. 

benar-benar hilang.. aku pejamkan mata.. 

aku tutop mesin fikiran aku.. berhenti 

berfikir.. aku letak disuatu 

sudut.. aku terus melangkah.. lalui waktu 

harian seperti sedia kala.. hingga kini.. aku 

sedang mencoret ini.. dunia 

ini pemurah.. dunia ini buat aku rasa salah.." 

penuisan ini terhasil pada petang tadi dikala aku berfikir tentang ini.. -_-


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...