Blog Fendi Islam: 7 Jam Berakhir

G.E.N.G

August 19, 2013

7 Jam Berakhir

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


alhamdullillah.. aku dah sampai semalam dari terengganu ke utm.. ya allah.. perjalanan yang sukar.. 2 jam.. 2 jam.. dan 3 jam.. melalui detik2 yang berbeza-beza..

sampai je utm, hati rase hambar.. teringat kat rumah.. terasa serasi ade di rumah.. teringat aku kawan2 yang berkerja.. teringat segalanya2.. teringat juga hari raya.. maafkan aku..

aku seakan terpaksa pulang..rasa jiwa aku taknak pun balik utm.. dulu tak macam nih.. tapi kali ini lain.. sampai je petang tu aku lapar.. dari kol 10.15 pagi aku bertolak.. pukol 5.15 aku sampai.. tepat 7 jam..

slow? laju? hanya allah tahu macam mana pemanduan aku.. syukur.. tak ada apa yang berlaku.. tapi aku sempat tengok kemalangan.. haih.. 4 biji kereta.. 1 bergesel.. 2 terlanggar punggong.. dan 1 lagi dalam parit tepi jalan..

haih. aku tak tahu nasib mangsa.. jalan lurus.. aku x sempat nak tengok semua.. aku doakan baik2 belaka.. kembali pada mood aku.. penat2.. penat yang amat sangat ya rabbi..

malam tu aku gi tengok wayang.. dengan sape? tak penting.. aku tengok.. lepas makan.. semua nih konon nak pupuk semangat.. nak kembali jiwa di utm.. layanlah the conjuring.. huh.. memang kenyit2 mata la aku makan..

malam tu balik, terus tido.. tapi still terngat2.. buat tak tahu je ah.. tido mcam biasa.. tapi.. tapi.. maaf.. aku terlanjur subuh.. mungkin agak penat.. padahal 11.45 malam aku dah atas katill nih semua sbb internet x dapat..

awallah aku atas katill dan sbb tu la aku baru update kisah nih.. selesai solat, jiwa rasa kosong.. apa yang kurang? ape? ya allah rasa lemah.. rasa nak balik rumah.. rasa nak keluar dari utm..

lalu aku motivasikan diri.. maghrin tadi aku ke masjid.. aku rasa rindu.. teringat pada ramadan.. aku ke masjid tanpa berfikir panjang.. tak macam sebelom nih.. ada je alasan aku.. rasa tenang.. ya rabbi.. nih ke yg aku hilang?

lalu kau ketemukan aku.. indahnya.. aku menangis kat masjid.. rasa rindu.. tak tahu rindu pada apa.. aku tahu aku rasa kurang.. aku rasa ada yang tak kena.. mungkin rindu aku yang teramat padaMu ya Rabbii..

balik semayang aku gi makan.. banyak benda aku fikir.. apa aku nak buat lepas makan nanti? nak membaca? nak tengok tivi.. nak solat isyak dulu ke? aku rasa serba tak kena.. lalu.. dengan kuasa tuhan..

apabila aku menulis nih, jam pukul 3.32am.. allah swt temukan aku dengan seseorang nih.. seakan allah tahu.. ya, memang Dia tahu.. aku  rasa sangat bersyukur.. seakan Kau dekatkan aku denganMu ya allah..ameen..



Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...