Blog Fendi Islam: Ya Rabbi.. Mereka Mati..

G.E.N.G

August 22, 2013

Ya Rabbi.. Mereka Mati..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hari demi hari.. aku rasa keamanan diragut.. persaudaraan kite sesama islam diuji.. dicabar.. kekuatan kita ape? bersuke ria riang tanpa berdoa? lantaslah.. marilah berdoa.. itulah senjata kite.. tidak termampu berperang ke sane.. tidak termampu membawa perisai..

tapi kite mampu berdoa.. lupakanlah hal dunia seketika.. ingat pada Tuhan yang Esa.. saudara mara kite di Syria..sedih.. sayu.. dan terngiang aku.. dada si kecil kembang kempis.. nyawa2 ikan.. ape jenis manusia kau tentera basyar? 

kau ragut dengan seksa nyawa2 yang tak bersalah.. kau buat dunia seakan tiada orang lain hidup.. seakan hanya puak kau layak hidup.. mati nye mereka tiada luka.. tiada darah.. tiada cedera.. tapi sayu.. mereka nyawa2 ikan.. mereka bersesak nafas bertarung nyawa.. 

ya rabbi.. penulisan aku ini sedih dan sayu aku rasa.. melihat video2 itu.. aku disini hanya mampu menulis ini.. hanya mampu berdoa.. jika ada saudara mara seislam aku membaca.. moga prihatin.. moga ada doa yang dipanjatkan..

tidaklah kita taksub pada dunia.. tidaklah kite lupe pada saudara mara.. dan tidak pula kita sentiasa menuding pada sesama kite.. bila kite tidak bersatu.. segagah mane pun tidak bisa melawan mereka yang bersaudara dan bersatu.. takziah buat mereka.. moga syahid buat kalian.. ameen..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...