Blog Fendi Islam: 10 Benefits While Always Log Out Social Network Acc

G.E.N.G

September 8, 2012

10 Benefits While Always Log Out Social Network Acc

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hoit! lama jugak aku tak memblog. so, aku ambik masa kejap nak post dan share benda alah nih. pasal log in dan log out acc social network. hehe. zaman sekarang memang banyak lah acc yang kita2 dah register.

macam aku sendiri:
  1. facebook
  2. twitter (terhangat.. mudah.. pantas..)
  3. whatsapp
  4. yahoo
  5. gmail
  6. instagram
  7. forthsquare
  8. tumblr (syiok gila..)
  9. blogspot

hoih! ada lagi. ada bnyak lagi. tapi yang 9 nih memang sehari kena bukak lah ceq oi. hehe. tak adalah sehingga menjatuhkan hukum pada tahap wajib tapi adalah menjadi tabiat.

yang bahaya, kalau dah banyak2 macam nih, then, kita tak logout. ha! acaneer! padan lah muka. padanlah muka kalau dapat kat insan durjana. haha. tapi setimpallah kalau kita pun kenakan kat orang. ambik kena balik.

setakat nih memang aku pernah kena di hacked. haha. akan terbitlah status bangang2 dalam acc social itu.
  1. "saya nak berak. mari teman saya.."
  2. "saya kacak. ramai tak nak kat saya.."
  3. "awak suapkan saya boleh.. saya lapar.."
  4. "rindu awak.. rasa nak peluk2.."
  5. "korek hidung itu nikmat.."
haha. ambik kau. nasib kau lah. tak payah nak marah2. jadikan ia perkara gurauan. tapi bergantung lah. dapat kat mangsa2 yang emo, haha, nasib2.. kesian. kalau lah kita logout:
  1. maka menangislah musuh2 kita yang nak kenakan kita.
  2. insan2 lain takkan think negatif dengan status yang macam haram itu.
  3. tak ada persengketaan dengan mana2 pihak.
  4. hidup aman damai tanpa gangguan sosiallll.
  5. duit dalam bank kita pun tak habis dengan mudah.
  6. musuh takkan ada kesempatan memamposkan hidup kita.
  7. password2 kita juga terlindung jika banyak yang sama.
  8. masih terjaga hubungan dengan gadis2 dan awek2.
  9. persangkaan buruk dan negatif tidak wujud.
  10. kebahagiaan bersocial network tercapai.
haha. adakah itu faedah yang diidam2kan? haha. bergantung. pada aku tak semua pun. kalau kita buat orang, orang akan buat balik kat kita. jaga diri kita dulu sebelum orang lain mai jaga diri kita pulak dengan niat negatif.

hehe. sekian, yang baik dari Dia yang Maha Esa, yang buruk tetap dari diri ambe jugak. 


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...