Blog Fendi Islam: 6 Tips Kusyuk Dalam Berdoa

G.E.N.G

September 26, 2012

6 Tips Kusyuk Dalam Berdoa

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

selamat pagi.. sesudah solat, pasti kita berdoa. doa nih bukan benda yang main2. bukan perkara yang kita mintak main2. semua adalah permintaan kita pada Allah yang maha Esa. 

tiada lain yang kita sembah melainkan Dia. saban hari skrang, memang payah nak kita fokus dalam doa. aku sendiri merasa ujian nih. ya lah.. tengah2 berdoa, macam2 yg kita teringat.

  1. ingat bila nak makan..
  2. ingat nak keluar..
  3. ingat nak tengok tv..
  4. ingat nak msj..
  5. ingat nak buat itu..
  6. ingat nak buat ini..

haih, memang nih lah dugaan dalam keduniaan.. yang tak tahan.. tengah2 nak berdoa, duk teringat nak makan keropok lekor. hahai. what a bad day if sehari tak makan keropok lekor an. haha.

macam mana kita nak buat? payah x?



slamat berkongsi ilmu.. boleh lah kita amalkan. sungguh yang baik dari Dia. dan yang buruk dari aku sendiri. tiada paksaan dalam membuat amalan kebaikan. tapi meh la slow2 amalkan. lama2 jadi amalan..


Comments
1 Comments

1 comments:

sukakartun said...

biasalah..asal nak solat n doa mesti fikiran ni merewang merata..setan jahat dok hasut..hehe lepas ni boleh guna tips ni..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...