Blog Fendi Islam: 24 Cara Tidur Abad Kini? Berwaspadalah Kita

G.E.N.G

October 28, 2012

24 Cara Tidur Abad Kini? Berwaspadalah Kita

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hohoho.. sekian lama.. aku tak ada kelapangan yang betul2 free nak update blog nih.. but malam nih macam ade kelapangan sikit memandangkan tak buat ape2.. just lepak2 je..

tertarik pulak aku nak kongsi dengan satu gambar nih.. pasal style2 tidur.. hahaa.. memang kadang2 rase macam pernah je aku sndri yang tido macam tuh.. teruk2..

burok beno rupenye, kate orng perak. haha. so, bagaimana dengan anda? memang x de info tentang macam mana sifat orang tu dengan style tido yg tertentu.. haha.. belum mampu nak share..

ape2 pun, macam mana tidur sekali pun, biarlah menjaga batas, syariat, adab dan ajaran dalam agama kita.. 

“Nabi melihat seorang lelaki tidur sambil meniarap, lantas beliau berkata: Inilah cara berbaring yang dibenci Allah.”(Hadis riwayat Tarmizi)

Sabda Baginda SAW yang bermaksud: “Apabila kamu mahu tidur ambil wuduk dulu seperti kamu mahu sembahyang, kemudian baringlah di sebelah kanan.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

sumber: akuislam.com

sekian tuh sahaja benda aku nak share pada malam nih.. dan berpesan2 tuh mungkin salah satu cara terbaik yg aku sendiri akui.. anda? renung2kan.. baik dari Dia, salah dan kurang dari aku selaku hamba.. 


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...