Blog Fendi Islam: Entri Nak Demam Panas Ingat Dosa Lampau

G.E.N.G

April 21, 2013

Entri Nak Demam Panas Ingat Dosa Lampau

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


aku celik semula.. tak jadi nak tido.. tak jadi nak rehat.. aku gagah jugak nak menaip entri nih.. nih betul2 ape yang aku feeling nih.. harinih.. sabtu.. yeah.. malam minggu.. aku? demam.. batuk.. selsema.. siap satu pakej.. indah..

dari pagi tadi.. aku gagahkan diri.. aku gi studio.. panjat. study.. buat report ngan kengkawan.. demi belajar punye pasal.. apsal semua nih berulang lagi.. pehh! down! tapi cool.. kuatkan hati lagi.

last2 dah mula menggeliat.. tuh petanda tak baik.. negatif tuh.. bahaya tuh.. haih.. lagi2, mesti aku akan demam terok.. demam urat namanya.. arghh!! memang betul sangkaan aku.. malam berlalu.. sampai lah sekarang.. 

sekali batuk dah macam ape rase die.. worst!! worst! argh!! sakit.. sakit.. last2, aku kuar..gi carik strepsil.. konon akan hilangkan sakit tekak sebab batuk.. kepala huyung hayang.. drive macam org gile! sori student utm!

akulah tadi tuh.. memang aku pening.. aku nak drive selaju boleh.. biar aku dapat strepsil tuh cepat.. sakit tekak yang amat.. batuk.. uhukk.. uhuk.. dan sekarang aku gagah menaip benda alah nih..

dan korang tengah baca? bacalah.. bila aku fikir2 balik, aku rasa, penghapus dosa.. banyak dosa2 aku.. dosa dengan Allah swt.. solat tadi aku menitis air mata.. pertama sebab tak dapat gi surau..

aku risau batukk.. aku risau ingus meleleh.. aku risau ganggu jemaah lain.. aku risau akan berjangkit pada orang lain.. pastuh, aku menangis lagi.. saat aku nak sujud, macm berderai air mata.. 

aku terkenang dosa lampau.. kl.. kau tempat paling celaka dalam hidup aku.. maaf penggunaan bahasa yang agak teruk.. begitu aku gambarkan kl.. kota yang tiada ketenangan.. takkan ketenangan dengan kekusutan..

aku tetap pilih johor.. kat sini aku tenang.. kalau dulu.. er.. kalau dulu.. argh! biarlah jadi cerita antara aku dengan Allah swt.. aku tahu, saat aku diuji, sebenarnya, Dia sayangkan aku..

berderai lagi air mata aku.. aku baru demam.. aku baru batukk.. aku baru selsema.. macam mana pulak dengan orang yang diuji kekal.. ditarik nikmatnya.. dihilangkan penglihatan.. diambil keupayaan tangan.. kaki..

aku jadi teringat pada rakan aku sorang.. suhaimi.. contoh terbaik.. orangnya baik.. tapi, lepas die eksiden, die lumpuh sebelah tangan.. rutin harian die tak macam dulu dah.. dan aku?

baru diuji sikit.. baru diuji sikit.. cukup2 lah dengan dosa lalu.. tapi apsal susah.. bila aku sehat, mesti mudah alpa.. mesti lupe.. mesti buat dosa.. mcam mana lagi cara aku nak dekatkan diri dengan Mu ya Rabbi..

berderai lagi.. aku tugu dan diam.. dalam lipatan kaki memanjat doa.. aku selitkan doa tidak dibolak balikkan hati aku. agar hati aku istiqamah.. agar tidak datang godaan kecelakaan mendorong aku berdosa..

aku lap air mata. aku lap air mata. dan aku lap air mata.. aku lihat sekeliling blik.. aku lihat diri aku.. apsal aku ada kat sini? aku tanya diri aku? apsal aku ada kat sini? untuk lemah dan sedih? untuk sakit dan terbaring?

aku jadi kuat semangat kembali.. aku lawan sakit.. aku lawan derita.. sakit nih agak luar biasa.. datang tiba2.. aku mohon maaf pada smua.. belum tentu aku hidup andai pembaringan aku malam nih lena.. mungkin lena selamanya..

sekian..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...