Blog Fendi Islam: Sebenarnya Boleh Fokus

G.E.N.G

April 18, 2013

Sebenarnya Boleh Fokus

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


huh.. selesai solat.. selesai ngaji.. rasa tenang.. masalah dunia tuh tinggal-tinggalkan.. memang best dekat dengan Ilahi.. baca al-quran dan solat jemaah.. sayangnya aku tak mula dari dulu.. kenapa? salah aku.. 

harap bermula sikit2 nih boleh bawak aku pada kematangan yang lebih baik.. dan harinih jugak berakhir kelas method, intro, proposal dan analysis serta management dalam research nih.. dah dari hari isnin bertapa kelas..

bermula pagi, sampailah petang.. x sama macam duk ofis.. nh lagi gila amat penangan dia.. aku saja nak kongsi keseronokkan kelas dan kebestan ilmu yang diterima.. tq pada pensyarah2 yang ajar.. 

especially pada mu muah! muah! muah! the best among the best.. no 2 jatuh pada dr rafee! no 3 jatuh pada ayah ismail.. no 4 pada rashid dan last sekali dr zaly.. heheh.. bukan apa, sebab diajarnya cara nak analysis data..

oh.. memang kelas last dr zaly aku kurang fokus.. teknik2 banyak tak berapa nak sesuai yang aku ambik tourism nih.. tapi, aku cuba fokus.. boleh je pun.. sampai jugak benda yang nak disampaikan.. boring2 tadi aku buat:
  • main BINGO
  • potong kuku..
  • habiskan kredit mesej orang..
  • update application dalam henset..
  • lukis-lukis..
  • makan kek keju..
  • pergi minum air kat bawah..
  • kacau orang..
  • sengeh2..
  • dan tersengguk2 ngantuk..

wallah.. nih yang aku buat masa kelas tadi.. kelas last katakan.. tapi x pe.. fokus jugaklah.. adoi.. bukan susah nak fokus.. semua atas diri kita.. kalau kita yang pilih nak tido2 lah.. nak ngantuk2 lah.. so, tuh yg terjadi..

satu tips tak nak bagi ngantuk, minum lah satu botol air yg besar gedabak tuh.. brape liter entah.. bawak sepanjang ada kelas, seminar, talk dan apa sahaja.. 

air masak atau air mineral x kisahlah.. janji air kosong.. bagus.. terus sampai khasiat air ke otak.. memang tak ngantok lah.. so, arinih aku x de air.. sebab x sempat nak bawak.. nak gi beli pun x ingat.. (alasan..) dah.. tu je.. bai..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...