Blog Fendi Islam: Sup Ayam 1 Jam 15 Minit + Lapar Gila

G.E.N.G

April 24, 2013

Sup Ayam 1 Jam 15 Minit + Lapar Gila

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


beberapa hari yang lalu.. perh! saje2 lah aku nak mencuba kedai baru.. kononnya tak pernah makan kat situ.. nampak macam sedap.. ramai pun boleh la.. masa mula2 kami datang, x ramai lagi.. pastu dah ramai.. hahai..

dah sampai kedai, masing2 order.. jam masa tu pukol 8.15 malam.. lame gile duk situ.. air 2 gelas pun dah habis.. habis.. ye, habis.. pastuh, member yg lagik 2 dah dapat kueh tew kerang.. aku? oh.. belom..

si brader tu siap tanya.. "ada order sup ayam tuh eh?? dengan nasik goreng?" eh! dah tadi aku order tuh ape.. dah la tunggu yang kueh teow tuh pun dah lebih setengah jam.. ok.. x pe lagi.. 

pastu aku bajet, kalo x masak lagi pun, kire tunggu la 10 minit je kot.. sebab mungkin terus buat.. oh!! tidak!! ada customer baru datang dah dapat makanan pun.. perh! au sabar lagi..

pastuh, brader yg datang awal dari aku pun dah blah.. memang cerekarama lah.. brader tuh tetap nak blah.. tetibe tokey die pujuk sebab makanan baru siap.. "sori la.. x nak dah.. ada hal.. sebab masa.." hah! ambik ko..

kang dah kena.. aku pun terfikir.. nak buat jugak ke tak.. perut lapar.. kang macam2 makian keluar.. x baik pulak.. adoi.. brader tu pun belah.. pastuh, yang datang lambat dari aku siap dah sudah makan dan nak bayar dah pun!

oh!! ini amat haram jadah.. lapar.. aku tenung mata2 tokey dan waiter2 yg ade.. takut dieorang nak lalu.. sebab dah banyak kali member aku tanya.. "bile makanan kami nak sampai..!!" ha.. ambik lah kau.. nasib badan.. 

kuat2 pulak tuh.. aku buat x tahu je.. masih di bawah tahap kesabaran..  dah la aku demam selsema batyuk pulak.. grrr!! adoi.. lame2.. pastuh, baru la hegeh2 sup aku datang! nasik aku datang!! "aum.. sedap.. kata kawan aku yg order nasik goreng.." aku x makan lagi..

duk sibuk nyumpah kat twitter.. geram yang amat.. jangan datang lagi.. service die keliru dan celaru.. huh! memang x mau datang dah.. sup aku sedap ke x?? sedap memang sedap.. (saje puji) tapi ayam sikitt!! kedekut sungguh..

pastu pedas!! aih.. telan2.. habis jugak.. masa nak bayar memang nekad aku nak complain.. geram.. sekali! adoi.. "eh, selebriti mana pulak nih..?" aku bermonolog dalaman.. aku baru je sudah tenung kat tokey yg jantan.. 

aku ingat die yg nak gi kaunter.. rupenye, ade gadis lain jaga kaunter.. alahai.. lemah gemalai.. tapi, aku tenung jugak.. haa.. takut ko.. tapi, still x jadi nak maki hamun bagi ceramah.. uh.. kesian pulak.. ok.. fain2..

begituhlah.. lembutkan mata hati.. ingat2 sikit nak buat kat orang.. mana tahu satu masa nanti kena kat kita.. ececec.. tapi serik dah.. x mau dah pegi kedai tuh kalau betol2 lapar.. huh.. sekian..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...