Blog Fendi Islam: 5 Tips Tentang Konvokesyen 49, 50, 51... Dan Seterusnya UTM

G.E.N.G

October 15, 2012

5 Tips Tentang Konvokesyen 49, 50, 51... Dan Seterusnya UTM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



syukur pada Ilahi.. akhirnya segala hyang telah dirangcang dimakbul Tuhan.. semua orang mengharapkan untuk segera mencapai kejayaan. tapi opkos lah bila dah hbis belajar..

kejayaan tak semestinya dengan melalui konvo.. bnyak lagi orang berjaya walau tak ke menara gading sekali pun.. namun, bila dah masuk universiti, dah memang adatlah.. bila konvo jadi satu titik bukti berjayanya seseorang.

kisah konvo batch aku sendiri kali nih ada manis dan pahitnya.. mungkin sebab tak semua rakan2 yang dulu sama2 berjuang konvo pada masa yang sama.. ada yang konvo lebih lewat.. tapi tidak mengapa..

apa yang diharapkan, semua agar tamat dengan jayanya.. berusaha lebih dan sabar menjadi kunci pada selesainya semua ini.. tapi kenalah berdoa dan mohon pada Dia.. dengan izin Dia..

belajar tak susah.. kalau kena pada cara dan tingkah kita semua dalam proses pembelajaran tuh. dan kini memang aku sendiri dah boleh fokus pada masa depan.. begitu jugak pada org lain.. aku yakin, semua bersedia..

dan kisah semalam menjadi kenangan terakhir barangkali bersama 80% rakan2 yang hadir.. diakui memang susah untuk perkara sebegini berulang lagi.. memang susah..

kalau ada member2 kawen pulak, bukan semua boleh hadir untuk gather2. barangkali ada yang susah dengan alasan berkerja.. itu biasa.. percayalah.. itu biasa.. semadikanlah kenangan dengan rakan2 sebaiknya.. haha.

ayat nak tacing2 haram jadah.. haha. aku saje je.. kasi update sikit kisah konvo.. bukan selalu. jarang2 nih.. nk bagi tips? ada.. tips konvo.. hahah.. mungkin boleh motivate sikit..
  1. ingat mak ayah jugak dalam mana kita berjaya itu..
  2. usah kita terlalu bangga dengan apa yang kita miliki sehingga kita riak.
  3. beringat bahawa kejayaan yang kita ada bukan bererti kita sahaja yang berusaha.. 
  4. kegagalan yang kita pernah lalui jadikan semangat pada masa hadapan..
  5. Allah swt jadikan apa yang kita rancang suatu kegagalan kadang2 kerana Dia akan memberi suatu kejayaan pada perkara yang tidak kita rancangkan..
tuh je lah aku nak bagitahu.. lain2 fikir sendirilah masa konvo.. tak payah nk susah.. konvo dengan keadaan yang biasa dah la.. sederhana.. nih kalau dah sampai lebih2, payah jugak..

pada yang belum konvo, all the best.. pada yang dah konvo pun all the best.. masa depan yang menanti tak ada siapa yang tahu apa akan jadi.. sama jugak dengan cabaran lain yang bakal dihadapi..


Comments
1 Comments

1 comments:

wan nur syuhada said...

adoi la fendi... sedeyhnya la bila cerita pasal konvo... rndu korg2 semua... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...