Blog Fendi Islam: '3.69 Itu Adalah First Class'

G.E.N.G

August 7, 2012

'3.69 Itu Adalah First Class'

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


wuha! meloncat jugak tiap kali tahu pasal result. apsal? ye lah. sama ada mengecewakan, tak kira apa pun, atau menggembirakan? haha. tapi, bagi aku sejak sem 3 dan 4 di utm skudai, macam dah tak ada hati. 

aku sendiri macam harap lulus dan boleh hbis dengan lancar sahaja. tapi tetiba ada hutang kat bendahari pulak! arituh aku gi bayar rm2 sebab sticker, apsal x mentioned ada lagi hutang! hek!

tahu, anda tak boleh konvo kalau tak bayar rm4 hutang bilik sehari! oh! dunia2. hahaha. isokay. selamat berkonvo lah rakan2. detik mengenali anda semua tetap terbaik!  dan ikutkan sebenarnya, aku bukan nak sambung.

ya. bukan aku nak sambung degree. sebab tawaran 2 tahun je membuatkan aku teruskan. tapi bersyukur. kalau tak, aku tak menjadi aku sekarang. aku tak kenal banyak2 kawan2. nih semua perancangan Dia. amin.

apa aku nak kongsi, kalau kita benar2 target dan berusaha ya, kita akan dapat denngan izin Dia dan begitulah apa yang aku dapat ketika diploma. memang angka bukan segalanya, yakni pointer. namun, itulah kehendak dunia.

masa SPM dulu, bukan nya dunia tnya, spm macam mana, result boleh masuk u x? haha. mesti tanya berapa A?! yeah, its goes to the kuantiti. kualiti akan menyusul. bila dah 10A, opkos in mind, berkualitinya budak nih.

haha. isokay. im too worse in spm. but, penangan dari famili ketika itu memang dasyat yang amat. malas aku nak cite dah. yang tahu, tahu ah. tapi, kebangkitan tuh yang aku amat bersyukur. 

eyh! tapi tak adalah aku sampai tak makan, tak tidur, tak main, tak jalan2 dan sebagainya. haha. gila apa. its more on targeting! so, buat yang tengah belajar, targetlah apa anda nak. apa2 pun jua. insyallah dengan izinNya.

ketika degree pun aku tetap dapat apa yang aku nak. apa yang aku nak?
  1. aku nak membiasakan diri hidup di dalam dunia seperti skudai.
  2. aku nak berkawan dengan ramai orang.
  3. aku nak gunakan prinsip "kalau aku tak buat siapa lagi."
  4. aku nak habis dalam masa 2 tahu jugak.
  5. aku nak aku mampu berinteraksi dengan siapa2 sahaja.
  6. aku nak buat yang terbaik untuk semua.
  7. aku nak bahagia je hidup kat skudai.
  8. aku nak belajar satu benda yang baru daripada KL, iaitu ketenangan.
  9. aku nak mengenali kehidupan lebih dari apa aku belajar.
  10. aku nak famili aku tahu aku hidup dengan baik di sana.
dan apa yang aku tak pernah nak? haha. tapi pernah terfikir.. haha.
  1. kalau lah calon isteri terjumpa kat skudai.
  2. kalau tetiba aku kahwin tengah2 blaja.
  3. kalau lah aku dapat anugerah naik pentas dada bergetar2.
  4. kalau lah aku wakil bagi unibersiti.
  5. kalau lah aku tak mampu siapkan tesis? 
hahai. semua 5 diatas, aku memang tak nak ok. paham betul2. just terfikir. alhamdullillah. segala yang aku dapat, dengan izinNya. kalau ada rezeki, konvo, jumpa lah aku dengan utm lagi.

dan ingat untuk diri aku sendiri. cabaran hidup sama ada terus kerja atau sambung belajar tetap berbeza. pandai2lah nak hidup nanti. ape kelebihan yang diperolehi tetap dengan izin Dia. usah mudah riak.

terima kaseh tak terhingga pada semua yang terlibat dengan hidup saya sepanjang di skudai. ramai sangat kalau nak mentioned. kire semulah. tq2 so much. 


Comments
2 Comments

2 comments:

eszyamin said...

tahniah budak first class..adoi terornye hang..

En Tapi said...

en esz: adoi.. tak ada ape ah tuh.. drama je tuh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...