Blog Fendi Islam: 'Aku Suka Seseorang, Tapi Seseorang Suka Aku?'

G.E.N.G

August 13, 2012

'Aku Suka Seseorang, Tapi Seseorang Suka Aku?'

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


haih! dah pagi buta. sahur? belum2. saja nak blogging2 dulu. dalam dunia nih macam2 ragam jugak pernah terjadi. sama ada terancang atau tidak, semua kerana kehendakNya.

bagaimana dengan situasi tahuk post di atas. pernah and suka pada seseorang? dan dengan tiba2 nya, ada seseorang suka juga anda. haha. dah lebih kurang macam cinta bersegilah nih.

tapi yang mana satu anda betul2 terima? yang anda suka atau yang anda disukai? hehe. mengenangkan pengalaman rakan2 dalam dunia cinta di muka bumi ini, ia membawa aku untuk berkongsi.
  • kawan: cam mane awek?
  • aku: oh, aku single2 mingle2 e..
  • kawan: eyh, ko jngan memilih sangat. takkan tak ada orang nak kat ko. 
  • aku: haha. entah. mane aku nak tahu.
  • kawan: ko jual mahal sangat nih.
  • aku: mane ade. dah takkan aku nak pakse diri aku suke seseorang?
  • kawan: ha, dengar nih. yang kau tak suka tuh la akan jadi milik ko. akan bersama ko.
  • aku: aih, ape pulak! jodoh segalanya di tangan Dia.
  • kawan: ye lah. betul, tapi ko kene ingat, lebih baik pilih orang yang sayang kita dari orang yang kita sayang.
  • aku: pergh! ayat. maksudnya cam mana?
  • kawan: orang yang sayang ko akan benar2 ikhlas syg ko. tapi org yang ko sayang, belum tentu ia akan syg ko jugak. bila2 masa dia boleh berenti untuk menyayangi.

wargh! sedikit nasihat disitu. yang tulisan besar tuh betulkah? sampai sekarang aku ingat. macam ada betulnya. eyh! memang betul! ya.! memang betul! sure? entah lah pulak. haha. 

soal jodoh nih rahsia Dia. kita boleh berusaha untuk ada orang menyayangi kita. dan kita boleh juga berusaha untuk mengelak dengan apa yang kita tidak suka. namun!!!

jika tertulis si dia untuk kita, tidak akan ada apa2 yang akan menghalang jika dia untuk kita. dan tidak ada apa yang akan membenarkan jika ia bukan untuk kita. oh. oh yeah! itu benar. 

dan kalau dah rasakan pilihan itu sukar untuk ditentukan, mengadulah pada Dia. beristikharahlah kita. insyallah, ditunjukkan pilihan yang baik buat kita. amin. oh. mud bahagia. 


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...