Blog Fendi Islam: Jagalah Hati Gadis Kerana Mereka Sangat Setia?

G.E.N.G

August 2, 2012

Jagalah Hati Gadis Kerana Mereka Sangat Setia?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


yuhu! ek? adakah betul? adakah setianya umpama Zulaikha. adakah begitu? beruntung siapa yang menjadi Yusufnya. gadis sukar untuk dimengerti. setuju?
  1. kalau jejaka je asyik duk jaga, sampai bila?
  2. buat salah pun jadi betul kalau dah sering jaga hati.
  3. bagaimana kalau suatu hari menjadi kecewa dan duka?
  4. tak semua mampu setia, kemewahan mampu ragut segalanya.
  5. kalau setianya hanya sementara?
  6. mungkin setia bukan kerana cinta, hati dan perasaan.
  7. setia kerana kebendaan? archanne?
  8. setia yang tak kekal lama sape nak jawab?
  9. gadis setia pada manusia atau pada Pencipta?
  10. tak mempu terjaga kerana mereka juga mudah kecewa dan berduka.
mungkin persoalan macam dalam drama tv2 di malaysia menjadi tanda tanya bagi masyarakat umum. mungkin yang pernah tahu isi hati gadis berdasarkan pengalaman tidak setuju dengan kenyataan ini.

ada jejaka yang pernah ditinggalkan dengan mudah. ada yang ditinggalkan dengan 1001 kepedihan bagi jejaka. bagaimana jejaka tersebut nak rasakan si gadis seorang yang setia.

sekali lagi ia bergantung pada pengalaman dan buah fikiran si pencinta. dia yang pernah alami. dia yang punyai pendapat. bagi aku, kan senang berkawan je dengan gadis. setia tidak lebih sekadar sahabat.

so, langsung tidak melibatkan kedukaan dalam percintaan atau apa sahaja. tak perlu gadis nak sangat setia. sedangkan setia dengan Pencipta pun belum tentu seorang gadis mampu buat. renungkan. begitu juga aku sendiri dan mana2 jejaka diluar sana.

usah terlebih setia sesama manusia sehingga terabainya setia pada Pencipta yang berhak ke atas diri kita. fahami konsep setia dengan penuh rasa syukur dan nikmat sebagai hamba yang taat. hidup itu mudah. isnyallah.


Comments
3 Comments

3 comments:

MissRI said...

=) InsyaAllah..Experience is the best teacher..And hope it will lead the future..

En Tapi said...

cik misstri: sy rasa saya tahu awk sape.. hahaha.. -_- btw tq..

MissRI said...

Ouh..da tau ye..sapekah sy?no need to mention,juz give the clue of me klu betul..ok,u're wlcome..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...