Blog Fendi Islam: Petua Bibir Pink & Bulu Mata Panjang?

G.E.N.G

August 7, 2012

Petua Bibir Pink & Bulu Mata Panjang?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


haha. aku tak nak mengajak pun pada siapa2 buat benda alah nih. tapi aku rasa dari dulu aku tertnye2, apsalah bibir orang2 indon nih pink. comei2 pulak gadis2 dia. 

yang jejaka pulak, makaih! bulu mata tak nak kalah panjangnya. so, aku pelik dan aku tertanya2, kaji2, tak jumpa pun. haha. so, aku tanya pada seorang kakak angkat aku nih. hehe. dari indon! 

then, terjawablah! diharap sumbernya boleh dikongsi. tapi janganlah buat kalau rasa macam tak perlu pun. cukup sekadar tahu. baik ambik teladan. haha.. al kisah.. kenapa bibir pink dan bulu mata panjang.
  • sebab masa lepas lahir, si ibu akan menyapu darah pada bibir si anak. dan cuci selepas kering.. pergh! pink dan kemerah-merahan!
  • sebab si ibu akan menggunting sedikit bulu mata si anak dan bila dah besar, ambik kau! haha.
ha, tuh lah fakta yang aku dapat, mungkin amalan sesetengah masyarakat. atau suku2. tak pasti pulak aku. jika difikirkan logik, ya jugak. macam bibir aku sendri, kalo bangun2 pagi, mesti nak merah! tak ada petua2.

benda dah jadi gitu. dan bukan aku pakai lipstik! sila ambik perhatian. haha. memang ada yang tanya. so, sbb nih la wahai rakan2 sekalian. tapi, mak aku pun tak ada sapu darah ke apa. haha. 


Comments
4 Comments

4 comments:

miera mium said...

ade jugak yg ckp bbir pink o merah tu sbb jnis darah sseorang tu. entah lor..

kalo nk bulu mata pnjg bley ke ptong skang? haha. mst klakor

Iera balqis said...

visit here again..
haha..yke?? ble ade ank nti , nak try lah.. LOL :P

En Tapi said...

cik mira: hahaha.. jngan! peliss nk PSA dah nih.. kunk selambak bulu mata, terus jadi maskot! nak? haha..

cik iera: haha.. jngan.. x elok tuh.. kuang2..

Anonymous said...

bukan ikot warna darah kot cik miera mium..mungkin pigmen kulit die ade kureng disitu..hoho...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...