Blog Fendi Islam: Mengaji Tu Best.. Boleh Buat Aku Rindu..

G.E.N.G

June 11, 2013

Mengaji Tu Best.. Boleh Buat Aku Rindu..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


dah solat semua? bagus2.. hehe.. saje aku nak coret sikit.. aku baru sudah mengaji.. seyesly aku nak kongsi yang mengaji nih best.. kalau aku tinggal sehari, aku rasa x sedap.. rasa rindu.. rindu nak baca.. rindu nak paham..

lepas ngaji aku baca tafsir.. setiap perintah dan pesanan Allah insyallah boleh kita paham.. namun, kena ada rujukan dengan orang yang lebih berilmu.. takut jadi kelsalahan pfahaman..

sebab tuh ada beza belajar dengan berguru dan belajar dengan diri sendiri.. lama2 jadi batu.. keras.. nak anggap kita semua yang betul.. jangan gitu.. gi lah baca al-quran.. gi ngaji.. akan dapat rasa indah menyebut tiap2 ayat..

rasa dekat dengan Dia.. lagipun, kita tak tahu bila berakhirnya waktu mati kita. dalam sehari ada 24 jam, ambik la masa.. walhal beberapa minit pun membuka al-quran dan baca.. 

sibuk mana pun kita.. banyak mana pun kerja kita.. beri ruang untuk diri bersama Maha Pencipta.. bukan semata2 dengan orang kita cinta.. awek.. gadis.. dunia.. dan segala2.. 

sekian.. pesanan dan perkongsian.. untuk diri aku.. dan insan2 lain yg sudi baca.. akan dapat anda rasai anda dekat dengan Dia.. insyallah.. ameen.. moga2 diberkati.. :)


Comments
4 Comments

4 comments:

MissRI said...

=) InsyaAllah..

En Tapi said...

missRi: insyallah.. ameen.. :)

Badrul Hisham said...

Hah ini aku cemburu....

Fendi Islam said...

en bad: hehehe.. jangan la gitu bang.. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...