Blog Fendi Islam: "Aku Malu Awek Aku Seksi"

G.E.N.G

March 3, 2013

"Aku Malu Awek Aku Seksi"

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hohoi.. dulu si jejaka yang dulunya seksi dan seksa dalam hidupnya kini dah kembali arah.. dah ikut laluan yang betul serta lurus insyallah.. mungkin sebab peredaran masa sekarang dimana muda mudi menjurus pada cintakan agama.. cintakan Allah swt.. rindukan Rasulullah saw..

syukur.. kalau dulu, suka sungguh jejaka bila ada awek hot.. pergh, kalau boleh nak ketat selagi boleh ketat.. kalau boleh nak menonjol selagi boleh ditonjol.. seronok sungguh.. bangga sungguh.. "hoi! awek aku tuh! apeh pandang2??"

jalan ngan awek ke sana kemari.. mana boleh kalau tak sentuh2.. kalau tak laga2 pipi.. menjadi perkara biasa.. "ye lah, awek aku kan.. aku sayang.. so, aku kena jaga lah awek aku.." pergh! bisa sungguh kesetiaan jejaka.. bisa hingga dah tak tahu mana dosa dan pahala.. semua tuh budaya..

sampai macam tuh sekali.. tapi, solat masih tak ditinggal.. kalau awek suroh solat, si jejaka terus pegi solat.. yang awek nih? hemm hemm.. susah nak diungkai.. macam2 situasi.. "u pergi dulu.. i cuti.. i tunggu kat depan.." pergh.. cuti sepanjang hayat untuk solatnya.. x pun, cuti main buat sendiri?

ingatlah.. malaikat ada.. duk mencatat je kerjanya.. duk perhati je kerjanya.. Allah swt lagilah.. Maha Mengetahui.. terlintas apa niat dalam diri kita sekalipun, Dia lebih mengetahui.. mariah kembali..

  1. tak kemana dengan mengejar dunia semata2.. 
  2. persiapkan diri nak jumpa dan mengadap Allah swt..
  3. seluas-luas pintu yang terbuka adalah pintu taubat dari Allah swt..
  4. Allah swt tak pernah mengecewakan hambaNya..
  5. kenapa mesti kita menangguh hati untuk kembali pada Dia..
  6. tidak rindukah kita pada Dia?
  7. Dia memberi segala nikmat pada kita, langsung kita mensyukuri ikut waktu dan ketika..
  8. Malu melakukan kejahatan adalah lebih mulia..
  9. Amal Makruf Nahi Mungkar..
  10. Istiqamah jika mahu tinggalkan keburukan dan yang mungkar.. 

sekian.. aku berceloteh sekadar untuk diri aku jugak.. jauh pernah menyimpang dalam perjalanan hidup aku.. takkan aku nak menyimpang lagi.. jahat tetap kenangan.. tapi, taubat adalah nafas baru untuk kekal istiqamah..

amin ya rabb.. insyallah.. segalanya dengan izin Dia yang Maha Pengampun.. amin..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...