Blog Fendi Islam: Dulu Ramai Duk Boikot Mekdi.. Tapi Lanih..

G.E.N.G

March 7, 2013

Dulu Ramai Duk Boikot Mekdi.. Tapi Lanih..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


fana.. fana! fana! dan fatamorgana sungguh.. kelalaian sendiri mudah kita lihat dan sedar.. apetah lagi kelalaian orang lain.. ya, memang mudah je kalau kita nak tengok. memang ada je dimana2.. 

terkini, aku mengimbas kembali.. rakan2 duk ajak makan mekdi.. aku elakkn.. ya.. aku paham.. "alah, ko elak2, last2 ko makan jugak. ko makan kat pizza arituh, sama jugak.."

yup.. pasti perkara sebegini yang berlaku.. dah tuh, apsal pulak masa duk sibuk2 boikot, kolah orang yang paling rajin duk shared sana sini.. boikot itu ini.. tapi skarang?? sedap sungguh makan daging berdarah manusia??

yeah! sekali lagi.. tuh la yang diedit2.. di share2.. dan dinasihat2.. tapi, last2, melekat kat idong sendiri jugak.. "eh, lama tak lepak.. jom makan mekdi.. last2, ke mekdi pulak..

tak rasa ke sama konsepnya yang kita sedang menabung semula kewangan untuk golongan2 israil nih.. ye lah, kalo pelaburan mekdi kita yang dulu2, dah habis buat beli senjata.. dah perang pun.. nih, nak mula balik kumpul..

ye, kita lah yang duk isi tabung depa.. haha.. simple je.. simple je.. "eh, tapi aku gi makan je.. x de niat lain pun. x jejas pun, makan set lunch tuh.. sebulan sekali je.." kalau jutaan rakyat malaysia punyai jawapan yang sama?

pergh! jutaan jugak la wang ringgit yang terkumpul.. hahai.. so, terpulang pada anda yang baca nak komen apa.. anda nak berpihak pada kehendak kini, atau kekuatan menahan nasfsu makan mekdi? 

"itu tak boleh! itu tak boleh! tak payah hiduplah macam nih.." haih.. usah berada dalam golongan mereka yang lemah. Allah swt takkan mengubah satu2 kaum, melainkan kaum itu mengubahnya sendiri.. insyallah..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...