Blog Fendi Islam: Pencerobohan Lahat Datu. Cukuplah.. Berdoalah..

G.E.N.G

March 5, 2013

Pencerobohan Lahat Datu. Cukuplah.. Berdoalah..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


haih.. dah makin berlanjutan.. ye, aku memang saja diamkan diri.. aku perhatikan je.. aku baca je.. aku diam.. fikir2 balik, tak guna berstatus macam2.. kalau ragu2 dan boleh bawak pada dosa..

tak guna ngadu itu ini, kalau mengadu pada Allah swt tak pernah dibuat sama sekali.. dan takguna jugak komen pihak sana salah.. pihak sini betul.. sebab yang tahu Allah swt yang Maha Mengetahui..

dan tak guna jugak share2 benda yang sia2.. benda yang kita yakinkah betul? sungguh itu jugak salah satu saluran fitnah.. fitrah manusia tak nampak semua tu.. fitrah hamba yang lalai.. begitu aku jugak dulu..

kenapa ramai yang begitu? nak salahkan laman facebook pulak? tidak sama sekali.. lebih baik aku berdiam diri.. memang aku sndiri tidak tahu keadaan sebenar.. untuk ape aku menabur fitnah.. apatah lagi beri pendapat yang boleh menimbul riak..

kononnya, aku lebih betul.. kononnya engkau yang betul.. ingatlah, tak terjadi sesuatu dengan izin Dia.. banyak rakan2 duk habis masa membebel2 di facebook, twiiter dan sebagainya.. isokay.. dah betul pada yang bertujuan nasihat.. peringatan..

tapi, mohonlah, pada yang berpendapat dari benak kepala otak sendiri.. kembali pada fitrah kita manusia.. siapalah kita nak tuding jari kat mana2 pihak.. lebih baik kita duk berdoa saban hari.. tak ke jiwa tenang? kalau belum, baca lah al-quran.. kalau masih belum, bertafakurlah..

banyak sangat pergaduhan di media maya.. duk komen2, sampai ke maghrib.. solatnya entah ke mana barangkali.. itukah yang dikatakan kita lebih betul? dipandangan Allah swt, ada para malaikat yang mencatat segala yang terjadi.. 

dah lah.. sama2 mohon pada Dia.. sama2 berdoa.. apa sekalipun tindakan pihak berwajib dan pemimpin, kita sama2 doa.. walau sekali pun, pendapat kita merasakan tindakan mereka silap, tindakan tak betul, sekali lagi, siapa kita untuk tahu sebetul2 satu perkara..

doakan je biarlah tindakan mereka diredhai Allah swt.. cukoplah duk cetuskan macam2 masalah dan keserabutan dalam medium sosial nih.. penulisan aku nih, sekadar bertujuan untuk peringati diri aku sendiri.. sungguh aku pernah lalai.. tapi tidak kali ini.. insyallah.. 

dunia nih hanya pinjaman.. sampai bila kita berlakon dan bermain watak selaku manusia? kita tetap hamba Dia.. tak kira apa pangkat kita sekalipun.. saat apa2 yg berlaku, itu semua kehendak Dia..

maafkan penulisan aku.. niat aku hanya nak memberi nasihat dan peringatan pada diri aku sendiri.. aku mudah lalai.. aku mudah lupa..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...