Blog Fendi Islam: Apsal Nak Kapel Sangat?

G.E.N.G

March 13, 2013

Apsal Nak Kapel Sangat?


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


lain orang lain prinsipnya.. lain agama, lain ajarannya.. Islam tetap dalam sanubari.. nih kena kuat dulu dalam diri kalau nak bermain soal hati dan perasaan.. seyesly.. kadang2 sebab pengaruh.. kadang2, sebab terikut2.. 

apa yang orang lain ada, ko pun nak jugak.. macam lah soal awek nih.. kenapa mesti seseorang tuh kena ada awek? 
  1. sebab nak sow off?
  2. sebab nak jadi peneman..
  3. sebab fitrah untuk jatuh cinta?
  4. sebab untuk menjadi yang halal..
  5. sebab dia ada aku pun nak ada?
  6. sebab dah dia nak kat aku..
  7. sebab kami saling memahami..?
  8. sebab dah jodoh kami.. kami kapellah..
  9. sebab dah terbiasa..
  10. sebab mcam2 kami lalui bersama..
  11. sebab dia tercipta untukku..
  12. sebab dia milik aku..
  13. sebab aku tak boleh lupakan dia?
  14. sebab kami saling mencintai..
  15. sebab sepenuh jiwa ragaku untuknya?
  16. sebab awek aku kaya..
deyh!! abah kau!! abah kau!! mcam gitu sebab ko nak kapel2, nak berawek2.. hoih.. aku bercoret bukan selaku seorang yang tak ada perasaan.. dan bukan selaku seorang yang tidak bersyukur..

nih soal, terfikirkah kita apa yang kita buat tuh, terlarang ke x? betul ke?? sepanjang hari ko duk kapel2 tuh, membawa maksiat x? lagro sungguh.. ya, kita nih lagro.. yakni leka.. aku pun..

aku pernah terjatuh hati dan perasaan.. tapi kalau semua itu buat cinta aku jauh dari Dia, for what all nonsense this?? eceh.. orang putih sikit.. tapi, tak boleh tipu diri sndiri.. memang kekadang rasa ingin dicintai..

bukan juga aku berdengki dengan sapa2 yang dah kapel.. dah bahagia.. dah cara mcam tuh kehidupan dieorang.. let it. just aku nk remind.. elaklah kalau boleh membawa perkara2 tidak baik.. sedarlah.. 

jangan mainkan hati dan perasaan wanita? hoyey.. mungkin aku pernah lakukan nih.. ya, pernah lakukan.. mungkin tiada kematangan ketika itu dalam kehidupan harian yang makin mencabar..

dah2.. aku malas nak mencoret lagi.. time untuk buat keje.. mari2.. sibukka diri dengan benda2 yang lebih berfaedah.. blogging sekadar persinggahan coretan kehidupan.. :) sekian.. selesai merapu..


Comments
2 Comments

2 comments:

Anonymous said...

:)

Assalamualaikum, kawan.

ermm, . . . . mungkin bende tu lagho kot, . . . . ataupun lagha kot, . .. . . tapi takpe kot, asalkan orang faham.

Unknown said...

ok.. bergantung pada orang2 yang tertntu jugak lah kot.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...