Blog Fendi Islam: Manusia Berubah-Ubah

G.E.N.G

March 8, 2013

Manusia Berubah-Ubah

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


salam hari jumaat untuk hari nih.. hari nih, aku datang lanbat sikit.. memang dah plan.. sebab nak uruskan benda kat bilik.. kemas2 siap.. dan ready untuk mulakan hari ini dengan perkara2 yang berfaedah..

teringat kisah semalam.. mengapa mereka mudah berubah.. mudah sangat.. kalau dulu cakapnya lain.. kalau dulu kehendaknya lain.. tapi sekarang pun dah lain.. ya.. lain.. 

aku saja je uji sikit2.. uji apa yang aku rasa memang aku akan dapat tahu hasilnya bila aku dah uji.. mesti macam tu punya.. yeass! get it.. memang macam tuh la hasil ujian aku.. tak bermakne aku layak menguji manusia..

sekadar melihat karenah manusia.. mudahnya fitnah ditabur.. pergaduhan bermula dan macam2 lagi.. padahal fitrah manusia sebenarnya menolak dan membenci sekadar di bibir..

jnis perubahan nih banyak.. ada yang disebabkan:
  1. tak ada mood..
  2. bukan masa yang sesuai..
  3. time banyak kerja, sibok..
  4. hilang fokus..
  5. insaf dah..
  6. taubat taknak buat lagi..
  7. ada kejadian yang berlaku..
  8. dan sebagainya..
haih.. tak apalah.. biarlah berubah kepada benda2 yang baik2.. biarlah berubah kerana perkara yang baik.. biarlah sedar dan istiqamah.. usah sampai bila dah berubah kembali pada takuk yang lama.. insyallah..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...