Blog Fendi Islam: Aku Tak Kenal Kau Pun Ammar -_-

G.E.N.G

November 28, 2013

Aku Tak Kenal Kau Pun Ammar -_-


tak tahu.. tiap detik dalam hidup aku.. mesti sehari akan ada aku ingatkan ammar.. seolah ada yang meresap.. seolah aku rasa ammar dekat.. haih.. padahal aku tak kenal pun ammar.. 

siapa kau ammar..? siapa..? tapi.. kau buat ramai hati2 yang berubah.. kau buat banyak hati rindukan Allah.. kau buat banyak hati yang menangis.. kau buat ramai jiwa yang cintakan jalan Allah.. semua orang nak jadi baik..

tapi tak semudah nak jadi baik sekadar di bibir.. diusia yang muda kau pergi.. mak ayah kau redha.. tenang.. walau hati mak ayah kau menangis.. aku tahu.. mereka redha.. besar harapan ayah kau ammar.. dia nak tunggu kau mandikan saat dia pergi nanti..

tapi.. tapi kau pergi dulu ammar.. kau pergi dulu.. sedih ayah kau.. bukan ayah kau je ammar.. kami semua yang melihat dan menyaksikan reaksi ayah kau.. aku pun sebak ammar.. belum tentu aku nih anak yang soleh.. apa aku boleh mandikan ayah aku sesempurna sebuah iman?

aku cuba amar.. kau sedarkan banyak hati.. pemergian kau macam melahirkan banyak hati dan hidup dalam dunia baru.. cinta kau kau temu di syurga.. kata kau, kahwin dengan bidadari syurga pun tak apa. kau beruntung ammar.. kau dapat apa yang kau hajat.. tapi aku masih tak kenal kau..

Sekian. Fendi Islam.

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...