Blog Fendi Islam: Isteri Dia Ada Ex?

G.E.N.G

November 9, 2013

Isteri Dia Ada Ex?


Huu.. Terpanggil untuk ak mengarang sikit pasal post nih.. Pernah tak kotang couple? Mestilah pernah kan? Huu.. Aku? Aku mcam tak pernah dan tak berapa nak pernah je declare couple2 nih.. Aku tak pernah rasa couple yang betul2 punya kot.. Tak mcam orang lain.. Aku pernah rasa disayang dan menyayang oleh org lain yg bukan keluarga dekat aku.. Yakni perempuan yang bukan halal buat aku.. Cinta pertama? Aku pun tidak pasti.. Mungkin masa tu masih muda bagi aku..

Aku tak kenal cinta yang benar2 cinta.. Setakat cinta yang boleh nampak dr segi luarannya boleh lah.. Tapi, bila dah couple dengan seseorang, pastu tak jadi pun kahwin dengan dia. Dan dia pulak kahwin dengan orang lain, jadilah "isteri dia ada ex.." Huhuhu.. Tu je yang aku nak coret.. Untung siapa kahwin dengan aku.. Aku tak pernah labuhkan cinta aku sedalam2 nya.. Ya, aku pernah sedih saat aku pernah hampir nak beristerikan seseorang.. Tapi Allah hadirkan yang mungkin lebih baik.. Ameen..

Bersabar.. Hubungan suami isteri nih bukan kita kena ikut2 orang.. Bukan.. Biar datanag dengan sendiri.. Jangan dipaksa.. Itulah sebenar cinta. Kalau tengok dia bertunang, kita pun nak betunang.. Kalau tengok dia berkahwin, dia pun nak berkahwin, tu bukan cinta.. Ya.. Bukan cinta.. Itu adalah hamba hati.. Hamba jiwa.. Sedangkan kita hamba Allah.. Percaya pada jodoh Dia.. Insyallah.. 

Sekian. Fendi islam

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...