Blog Fendi Islam: Mereka Gaji Besar

G.E.N.G

November 16, 2013

Mereka Gaji Besar


Huuu.. Rasa nak coret.. Teringin.. Bahagia.. Sentap.. Baru nak g makan tadi, boleh pulak tiba2 terserempak dgn member utm yg dah kerja kat kolej aku.. Kisahnya, aku turun tangga, nampak sebijik honda civic baru idaman kalbu depan mata.. Silau yg amat.. Berkilat.. Putih.. Enjin masih hidop.. No plat pahang.. Tersentap aku lalu bermonolog.. Wah!! Bestnya kereta nih.. Student mana la... Lalu aku jalan di hadapan kereta.. Dan belok ke kiri.. 

Tak semena2, suara lantang dr belakang! "Fend!!!" Terus aku berpaling.. Terbuka tingkap cermin kereta honda civic tu! Oh! Remy!! Demn!! Kereta mamat nih.. Pergi la aku dengan excited nya! Apa kejadah dia buat kat sini? Ohh.. Majlis kawen member dia rupanya.. Boleh plak tanya aku buat apa sini.. Nih kolej aku ok! Haha.. Dia tanya aku belajar ke? Selumber jawab tak. Tak tahu kenapa keluar "tak". Huu.. Pastu. X disangka2.. "Aizu" ada kat belakang tu fend! Laju remy memberi info.. 

Suasana terik matahari.. Mata aku amat silau.. Berpaling aku ke arah info remy.. Berjalan seorang lelaki.. Keluar juga dr kereta mewah.. Kali nih, keluar seluruh tubuh.. Bukan kepala je macam remy.. Kami berjabat tangan.. Aku blurr.. Silau.. Dan sentap!! Hati terus mengenangkan kisah lalu.. Be profesional.. Tak tahu nak cakap apa.. Kedu kejap.. "Kata nak datang rumah.. Tak datang pun.." Ayat dr mulut aizu.. Selumber aku jawab x sempat.. Bizi.. Dan terus berlalu.. Aku terlupa aku nak cepat.. Dan berjanji dgn org.. Siapa aizu? Mungkin ada yang tahu.. Mungkin tidak.. Tahniah aizu.. Kau berjaya.. Moga lebih berjaya kelak..

Mood sentap, kedu, aku bawa sambil menunggang moto.. Rasa diri nih kecil. Tipulah aku tak rasa apa. Mereka kereta mewah.. Kerja.. Berkerjaya.. Dan aku? Lalu aku ingatkan diri aku.. Segala ini ketentuan Allah.. Tak perlu aku nak rasa kesal. Allah dah atur nasib dan takdir masing2. Tak semua mewah itu bahagia.. Dan ada saja yg sederhana itu gembira.. Dan sebaliknya jua.. Tapi, aku silap. Sbb aku manusia biasa. Aku rasa rendah diri. Aku rasa ego. Sebenarnya tercabar. Tercabar dengan kejayaan. Moga jadi motivasi hidup aku. Insyallah..

Sekian. Fendi Islam


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...