Blog Fendi Islam: Berjalan-Jalan Itu Penat

G.E.N.G

November 9, 2013

Berjalan-Jalan Itu Penat


Huu.. Tahun 2013 nih saja aku tak tahu nak cakap berapa banyak tempat dah aku berjalan.. Melancong sini sana. Itu yang orang lain nampak pada aku.. "Bestlah ko pendi.. Jalan sini sana.." Haih.. Derita melancong tu tak semua paham.. Ya.. Aku akui.. Seronok lah pergi sini sana.. Fly atas bawah.. Tapi.. Tu semua guna duit awak..

Ya.. Guna duit.. Aku bukan anak orang kaya.. Aku bukan anak orang berada.. Aku hanya biasa.. Boleh dikatakan 100% perbelanjaan aku belajar kali nih memang duit sendiri.. Aku cari walau celah mana.. Huu.. Dah2 aku tanak coret pasal tu.. Kang berlinang air mata je.. Biar aku sembunyi.. Tapi, yang pasti aku bukan anak orang kaya.. "Nampak kaya?" Itu yang awak semua nampak..

Ya, mungkinlah.. Mcam ada yang kata cara aku pakai.. Lifestyle aku.. Come on.. Hidup bukan untuk sengsara.. Aku jalani hidup mcam biasa.. Susah jangan ditunjuk.. Apa jua senang.. Buat2 biasa je.. Allah tak tengok semua tu.. Tapi hakikat berbalik pada topik.. Duit akan mengalir laju bila dah berjalan sini sana.. Penat? Penat boleh hilang bila sampai destinasi.. Lihat awan biru.. Langit yang sama..

Ramai orang tak tahu, lepas aku syok2 berjalan sakan tu, balik kena buat report. Kena soal dngan prof itu ini.. Ya, memang aku dah pro.. Dah pro goreng2.. Sangat pro.. Tapi.. Tak semua berjaya.. Kitaran hidup.. Ada kala betul.. Ada kala salah.. Akuilah.. Lepas tu, kalau ada manage event lagi.. Huuu.. Ya Rabbi.. Ikhlaskanlah hati aku.. Ikhlaskan lah.. Dah lama sangat dah nih.. Hampir setahun lah bulan 12 nanti.. Setahun aku dihujung ilmu.. Insyallah lagi setahun.. 

Apa lagi untuk setahun sekian kalinya.. Untuk setahun akan datang nya.. Apalah nasib aku.. Apalah takdir aku.. Apa aku sudah beristeri.. Apa aku sudah mati? Apa yang akan jadi? Tiada siapa tahu. Allah lebih tahu.. Aku boleh tahu dengan merancang.. Allah lebih punya perancangan.. Itulah sebaik2nya.. Ameen.. Cominh soon, memang ranap lah lagi.. Secretariat hongkong sunmer school.. Welcome to malaysia.. Kali nih insyallah ke sabah.. Permudahkan ya Rabbi.. Ameen.. 

Sekian. Fendi islam

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...