Blog Fendi Islam: Duhai Hati Tak Reti Bahasa

G.E.N.G

November 3, 2013

Duhai Hati Tak Reti Bahasa


Mood ala2 tengah sakit hati ah jugak.. Mane tak nye.. Pasal tangan aku la.. Gatal g klik.. Kan dah tertengok.. Mula la teringat.. Mula lah fikir bukan2.. Mulalah nak kata itu ini.. Cukop2 la fendi.. Dah lama sangat dah.. Penat dah ko berubat.. Sampai berkali2 ko holiday.. Kau bawak diri jauh2.. Takkan sekelip mata ko teringat?

Tapi aku mane boleh tipu diri.. Aku belajar la terima takdir Allah.. Aku terima yang die dah berumah tangga.. Yang die sah jadi yang halal bagi orang lain.. Bukan kau!!! Dah tu la namanya bukan jdoh.. (Mula nak senyum sikit) ingat.. Allah datangkan yang lebih baik itu pasti.. Yee.. Pasti.. 

Bile aku kenang2 balik, aku rase ade yg rapat dengan aku.. Barangkali itu jodoh aku.. Tapi banyak persediaan ak nak kena prepare before aku betol2 nyatakan hasrat aku.. Maaflah.. Mungkin aku tak boleh nak puaskan hati semua orang.. Ye.. Bukan semua.. Aku bukan malaikat.. Aku bukan nabi.. Aku sesempurna ciptaan Dia.. Kadang kala aku bahagia.. Kadang2 ak kecewa.. Lumrah..

Kepada duhai hati.. Kejarlah iman yang sempurna.. Lakukan kebaikan kerana Allah.. Ingat Dia selalu.. Jangan pernah putus berhubung.. Rindu Dia selalu.. Andai sampai masa, memang Dia akan tentukan siapa orangnya.. Insyallah.. Tapi, jujur, aku mula merasa ada satu rasa dalam diri aku.. Untuk menjadi cinta hati yang halal buat die.. Ameen.. Biar aku salur rindu aku padanya hanya dengan doa.. Ameen ya rabb..

Sekian. bukan Fendi islam

Comments
2 Comments

2 comments:

Unknown said...

Teringat salah seorg sahabat aku ni...pernah berkata (aku xtahulah kalau dia amik dari kitab mana2 atau dgr dr org lain)
" Sekiranya tiada cinta insani untukmu..maka cintailah Allah..kelak akn dtg cinta insani untukmu..yg mencintai Allah..sebgimana kamu mencintaiNya "...Hurmm....

Unknown said...

en bad: eh. familiar jugak ayat tu.. hehehe.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...