Blog Fendi Islam: Andai Dia Jodohku

G.E.N.G

April 26, 2012

Andai Dia Jodohku

                                                                                                                                                        
terasa pulak memikirkan tentang sesuatu. pasal jodoh. memang confirm la tak kan jumpa jodoh kalau duduk diam dalam bilik tak buat apa-apa. tapi lepas nih kalaua keluar bilik dan berjimba-jimba ke luar bilik macam mana? hehe..

jodoh ni suatu yang sukar diramal. bila-bila masa sahaja perasaan dan hadir tanggungjawab tu boleh datang dan dirasai. apatah lagi untuk memiliki seorang puteri hati. tapi tak ada la merasakan terlalu memerlukan disaat ni. 

namun, tak salah rasanya sejenak berfikir tentang soal jodoh. kerana Allah swt dah jadikan kita sebagai makhluk berpasang-pasangan. mana mungkin tidak ada rasa dan tanggungjawab pada seorang gadis yang bakal bergelar isteri. 

hehe. ya, tapi masih dalam dunia bujang. tak ada apa nak dipertanggungjawabkan kepada mana-mana gadis melainkan adik beradik tapi sendiri. hehe. susah sebenarnya seorang lelaki nak menyatakan perasaan cinta pada gadis.

ia mungkin dan barangkali memakan masa. memerlukan pelbagai usaha sebelum seorang lelaki benar-benar mendapat petunjuk yang gadis ini lah pilihan hidup dunia akhiratnya.. jika terlalu mudah, mungkin menjadi satu masalah lain pula..


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...