Blog Fendi Islam: Awak Selalu Tidur Awal

G.E.N.G

April 26, 2012

Awak Selalu Tidur Awal


pagi.. 'ya. saya selalu tidur awal. ok apa kalau dah selalu tidur awal. awak boleh lah call lelaki lain. mesej-mesej dengan lelaki lain. apatah lagi boleh whatsup dengan lelaki lain. cool' (drama tv singapore)

tidur awal nih bagus. aku tak nafikan. sebab aku takkan ngantuk waktu petang. apatah lagi kalau waktu tengah hari. aku akan jadi macam biasa. so, bolehlah lagi berblog dengan aman damai.

tidur awal nih banyak jenis masanya. macam aku, tidur lepas isyak. woo. best. amat best. dalam pukol 9.00-9.30 malam tu kira dah prepare nak buat susu, makan ubat dan basuh kaki. hehe. tiba je masa! gedebaboo!

syok lah tidur awal. tidur awal nih memang disarankan oleh ramai pakar-pakar kesihatan. apatah lagi Rasulullah saw. Baginda tidur awal dan bangun awal untuk beribadah. ayuh contohi.

dalam konteks dunia hari nih, tidur awal kononnya tak remaja. 'tak remajalah tidur awal!' padahal segelintir nih jealous. mereka-mereka tak dapat tidur sebab tak mengantuk. hehe. lain bagi segelintir yang amalkan tidur awal. antara kebaikan:

  1. diet terjaga (yang kurus nak berisi, yang berisi nak kurus)
  2. of course tidur lebih nyenyak (kroh.. kroh..)
  3. hasilkan tenaga yang lebih produktif di keesokkan harinya.
  4. degupan jantung lebih normal. (kurang penyakit gugup)
  5. otak cerdas.
  6. tak buang masa kalau online dengan tak berfaedah. (hehe.)
banyak kebaikan tidur awal nih. yang aku listkan nih baru sikit. banyak lagilah. bergantung pada individu. hehe. kalau tak nak tidur awal pun its ok. tapi usahlah kerap subuh gajah. kita semua dah besar. hehe.


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...