Blog Fendi Islam: Biasiswa Kena Tarik

G.E.N.G

April 26, 2012

Biasiswa Kena Tarik



woohh. memang nasi sudah menjadi bubur juga lah. nak buat macam mana. terima je lah kenyataan yang agak sukar nih. macam manalah nasib sembilan pelajar dari terengganu nih? 

biasiswa. apa pengertian biasiswa? hehe. confirm-confirm takkan pernah sama dengan pinjaman 'pitipitieng' tu.. hewhew. biasiswa adalah tanggungan penuh pembiayaan akan sesuatu urusan oleh pihak tertentu kepada individu atau pun kumpulan. (oshem pulak maksud dia)

haa. so, kiranya apabila ditarik balik, sembilan pelajar nih kena biaya segala bayaran yuran or apa-apa menggunakan duit sendiri? oh yeah.. boleh tahan juga. tapi sedikit simpati. namun, (tak leh guna tapi), nih adalah ujian Dia. ingat. bayangkan apa yang perlu dibiayai oleh mereka. kemungkinan:

  1. makan minum hari-hari
  2. yuran asrama 
  3. yuran belajar
  4. kos pembelian barang harian (shampoo shokobutsu, ubat gigi, sabun dan sebagainya)
  5. bayaran bil-bil tertentu dan
  6. macam-macamlah. 
senang cerita, kira sembilan pelajar nih tanggung kos belajar dengan kos sendiri. nih semua gara-gara terlibat dengan perhimpunan bersih (versi berapa entah) di Mesir. masyallah. sudah menjadi dugaan. harap pelajar-pelajar lain usahlah berkumpul.

murid-murid sekolah pun sama. perhimpunan hari ahad atau isnin sila lari dan jauhi. biarkan cikgu-cikgu je. nanti adik-adik tak dapat bantuan susu vitagen yang sedap umpama di zaman 'abang' dulu-dulu. hewhew


Comments
2 Comments

2 comments:

Anasyg said...

sometime aku shopping pun terlebey2 amek barg -pe cer plak

En Tapi said...

en anasyg: nafsu tuh.. ><

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...