Blog Fendi Islam: Kalau Gadis Boroi

G.E.N.G

April 26, 2012

Kalau Gadis Boroi


dah pukul 3 pun. nasi ayam aku beli tadi masih panas! hehe. so, aku teringat pulak. banyak orang memperkatakan tentang lelaki akan boroi lepas kahwin. dan gadis suka lelaki yang boroi.

ok. aku faham. mungkin tak semua yang suka. ada yang rasa cute, sweet dan sebagainya. hehe. kita tinggalkan sejenak pasal jejaka yang boroi. hehe. sebab dah menjadi kebiasaan. 

haa. gadis boroi! 'how come?' adakah jejaka suka akan gadis boroi. konteks suka disini bukannya menyampah ke apa. tapi kalau dah menjadi calon isteri, kena terima seadanya. jodoh. dan lain kisahnya jika gadis berisi. gadis berisi tetap comel. tapi yang tak berapa nak berisi dan berisi di perut. hehe.

di peringkat awal dan muda remaja nih, gadis bolehlah menjaga kesihatan dari sekarang. kenapa boroi? ada sebab-sebab yang tertentu menjadikan perkara ini tercetus. mengapa?

  1. gadis makan banyak jenis lauk sangat. 
  2. makan-makan, sembang. makan-makan sembang. (hehe) 
  3. makan-makan, telan air. makan-makan, telan air. (uhuk) 
  4. makan banyak sekali dalam satu masa. (konon nak diet dan jimat, ternyata silap cara ini. jika tidak boroi, 'isokay' maybe faktor genetik. 
  5. dah kenyang, balik bilik or balik dari office, golek-golek atas katil. 
ya. mungkin tak semua begini. hehe. so, untuk amalkan gaya yang sihat. ada beberapa tips yang mudah. seriously berkesan. boroi akan surut dalam masa beberapa hari.

  1. makan nasi dengan kadar lauk-pauk mengikut nisbah yang normal 
  2. usah minum air ketika makan. 
  3. minum air selepas 30 minit makan. 
  4. lakukan 'jumping' sebanyak 30 kali setelah minum air 30 minit lepas makan. 
  5. mudah. amalkan tiap kali waktu makan. 
hehe. nampak mudah. tak jadi tak tahulah. ada yang tak kena dengan perut la kot. haa. ingat, kalau boroi sebab ada manusia dalam perut usah amalkan pulak. tak pasal-pasal anak terkeluar atas lantai. hehe. tapikan, kalau anda bahagia je 'isokay' tak menjadi masalah pada En Tapi pun. hewhew.

untuk jejaka, usah memperlekeh pulak jika isteri or gf anda boroi. hehe. anda masih ada masa dan ruang untuk saling menasihati dan berkongsi cerita. bagi sokongan dan dorongan. 

p/s: 'lebiulah my future with! even you macam tayar pun. but tak mo boroi ok. boroi i cari lain' (joke)


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...