Blog Fendi Islam: Cry Because Too Long

G.E.N.G

April 26, 2012

Cry Because Too Long


perut dah kenyang pukul 3 petang tadi. sekarang menanti yang malam nanti pulak. ada sebungkus lagi nasi ayam SJ. maaflah terbeli tiga. actually aku masih sedang melawan demam urat nih. dan bercadang nak berjogging jap lagi.

bila aku fikir-fikir, aku stress ke? tak jugak. aku rasa badan aku lemah-lemah dan menggeliat. nak keluar pergi mana-mana memang malaslah. melainkan mencari makanan untuk perut En Tapi nih. so, aku berkongsi.

terus aku capai buku dari Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah. baca dan baca. buku berjudul Petua Menangani Stress. hewhew. tak ada lah pulak aku nih stress. tak sihat je. then terbaca punca-punca jika stress.

  1. selalu ingin kemenangan dan tidak suka menghadapi kekalahan
  2. terlalu teliti atau bersikap perfectionist
  3. suka mendesak dan menekan orang lain
  4. tidak boleh melihat orang lain senang atau lebih daripada apa yang dimiliki.
  5. risau yang keterlaluan
  6. tidak suka menerima teguran
  7. suka menimbulkan permusuhan
  8. bersangka buruk dan hasad dengki
  9. suka berdendam dan menyimpan rasa hati
ok. sembilan semua! yang betul yang last sekali. mungkin sedang aku lalui saat ini. 'menyimpan rasa hati'. so, bila aku tekan kalkulator, aku stress sebanyak 11%. cuba ada kira peratusan anda pula. hehe. 


Comments
2 Comments

2 comments:

MissRI said...

Cne nk kire stress gune kalkulator?nk gk try,haha.. =) Btw,setiap kejadian de hikmahnye..Sbr jela..

En Tapi said...

cik missri: boleh2.. tekan je. hahha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...