Blog Fendi Islam: Kebaikan Baju Dalam

G.E.N.G

April 26, 2012

Kebaikan Baju Dalam


sejenak aku tengah melawak dengan member dalam facebook. terniat pulak aku nak blogging pasal benda nih. 'baju dalam'. apa dalam minda anda? hewhew. dah. cukup. meh sini.

baju dalam kebiasaan memang di pakai oleh golongan wanita. memang banyak jenis dan banyak patern. warna pun sekali. namun, baju dalam lelaki tidak sering dipanggil baju dalam. janggal?

memang dah begini adat resam bahasa kita. ada yang panggil baju panas. haha. aku pun tak tahu kenapa. apa kebaikan pakai baju dalam? zaman dah berubah. sekarang ada trend gadis dengan innernya pulak dah. pun dalam jugak. kebaikannya.

  1. sebagai penyokong kepada payudara. (gadis)
  2. supaya tidak kelihatan jarang dan kesan pada bentuk 'hujung' payudara (jejaka dan gadis)
  3. menyerap peluh. jejaka dan gadis)
  4. baju 'spare' (jejaka)
  5. wujudkan keyakinan pada diri (gadis)
  6. kelihatan lebih 'kemas' (gadis dan jejaka)
ini merupakan kebaikan 'basic' yang selalunya diperolehi. sebarang kebaikan berbentuk peribadi adalah tertakluk kepada individu punya hak. hehe. namun, tak semua manusia mengamalkan pakai baju dalam.

tak kiralah gadis mahupun jejaka, ada yang tidak mengamalkan pemakaian ini atas alasan-alasan tertentu. apatah lagi jika dibarat. hehe. baju dalam adalah baju luar bagi mereka. 'isokay'


Comments
2 Comments

2 comments:

Miss Lady Iena Nazir said...

hahaha. walaupun xberapa nak kelakar, tapi rasa nak gelak.

Unknown said...

haha.. tq. jngan gelak sampai terputus bju dalam sudah.. haaa.. btw, tq again.. sebnarnya dah lama ada blog. tapi brani2 buat baru. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...