Blog Fendi Islam: Expose Bujang Pengsan & ....?

G.E.N.G

July 16, 2012

Expose Bujang Pengsan & ....?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



dah lama benda nih berlalu. cubaan pertama. memang aku sendiri membuka keberanian dan pintu hati aku nak buat benda nih. boleh tahan lah kena tikam ngan jarum halus2. hehe. ya. berbekam.


"Daripada Ibn Abbas berkata, bahawa Rasulullah s.a.w pernah berbekam pada dua urat tengkok dan antara kedua-dua bahu baginda. Baginda memberikan kepada tukang bekam itu upah. Sekiranya ia adalah haram, baginda pasti tidak akan memberinya (upah)."

sebab apa aku gi berbekam? takkan lah saja2 suka2 aku je gi bekam. mestilah tidak sama sekali. aku pergi sebab.
  1. aku dapat rasakan yang aku diseru untuk buat benda nih.
  2. aku cuba mengikut sunnah baginda Rasulullah saw.
  3. aku nak kurangkan resdung.
  4. aku nak buang darah2 kotor dalam badan.
  5. aku nak lebih sihat dan kurangkan pening2 serta sebagainya.
dah tuh apsal aku gi bekam? banyak lagi sunnah lain. banyak je ubat2 resdung. darah kotor boleh makan pil. kalau pening, makan lah panadol. hahai.

bukan sebab tu semua. akan tetapi bila aku memang rasa nak sangat. aku tetap akan buat. so, banyak pembacaan yang aku buat sebelum bekam. macam2 lah info aku dapat.

so, pada 28.04.2012 sehari lepas hari kelahiran aku, aku nekad. mesti pergi buat jugak. tak kira tahap mana keyakinan dan keberanian aku. haha. dah macam nak gi perang pulak. entah lah wey. memang ada satu rasa semacam.
  1. aku gi ngan member. nak sampai punyalah payah jugak.
  2. tanya orang sana sini. namun akhirnya jumpa.
  3. aku tak kenal orang yang bakal aku jumpa untuk bekam. 
  4. rupanya, seorang ustaz. alim orangnya. 
  5. aku duduk dan bersembang2. tubuh mula seram sejuk.
  6. macam2 ustaz tuh kongsi dan tanya kat aku. siap bagi ceramah agama.
  7. aku hormati dan dengar. macam2 pesanan dia bagi.
  8. akhirnya, aku diminta ambil wuduk. sedikit segan bagi aku untuk ke bilik air rumah orang.
  9. tapi ustaz tu sporting. siap, aku duduk. lalu buang baju.
  10. dengan tenang. aku disapu minyak zaiton di tubuh. dan diurut.
  11. selesai. alat bekam mula dipasang. angin dalam badan disedut. 
  12. sebanyak 16 bekas. amat banyak. dan aku mula rasa tak selesa kat bahagian tengkuk.
  13. aku mintak dilonggarkan. macam sukar nak bernafas.
  14. lepas tuh dah mula keluar tonjolan darah yang terkena tekanan.
  15. jarum halus mula ditikam ditonjolan itu. lalu bekas bekam dipasang semula.
  16. aku tak rasa sakit ke apa. cuma penat. dan lesu. dan darah dari kepala macam mengalir laju dalam tubuh. ke arah bekas2 bekam.
  17. aku makin lemah. 
  18. dengan tiba2....
++ text missing.. the story can make your life diselubungi misteri.. ++

pada yang  nak berbekam. pergilah. cukup murni niat anda. yakinlah dengan diri anda. insyallah jika diizinkan Dia, penyakit yang dimiliki akan sembuh dengan berbekam. amin.

alhamdulillah. segalanya dah ok sekarang. aku harap aku lebih sihat. Dia membuka pintu hati aku untuk berbekam kerana ada hikmah disebalik. kalau tak, sampai bila aku tak tahu. sekian.


Comments
8 Comments

8 comments:

MissRI said...

Alhamdulillah..=)

Unknown said...

cik missteri: eyh. mana post awak.. dah nak setahun tunggu.. haha.

MissRI said...

Sdg mncube..nk bg name tajuk pun lame brpkr..lg pun, sy kureng cket bab2 nk karang ni, hehe..

Dkna Abza said...

macam best jer berbekam..badan rasa ringan ke??

MissRI said...

Done! Kt mne ek sy nk send kt awk post tuh?

Unknown said...

cik adylia: erm.. insyallah..

Errah Najwa said...

takutnye tgok fendi.jarum kecik pun dah blh tgk ni byk2 cmni..serunnya

Unknown said...

cik errah: pengalaman boss. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...