Blog Fendi Islam: Tak Kahwin Kenapa Pegang, Usap, Gosok, Tepuk?

G.E.N.G

July 15, 2012

Tak Kahwin Kenapa Pegang, Usap, Gosok, Tepuk?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



baru balik. hahai. dah macam pegawai penyiasat kami nih. the wonderful daylah jugak. best2. berjalan2 situ sana sini. dah macam geng senang hati tak ada hala tuju.

tapi, tadi kami pusing2 ke bazar karat jb. hahai. dah malas aku nak pergi tempat macam tu. konpem jumpa macam2 jenis dan spesis manusia. dan ternyata aku jumpa. 'sahaja aku pergi saja2 melihat dunia.'

paling aku tak berapa berkenan. kenapa duk pegang2? duk usap2? duk tepuk2? dah nikah ke belum? malu pulak aku tengok. tapi bukan nak tengok pun. dah terpampang merata-rata kiri kanan.

dan disini bukan aku sendiri menunjukkan sifat alim atau apa. 
  1. tapi mana malunya mereka2 ini? 
  2. apa jadi 2020 kelak? 
  3. hala tuju remaja2 makin terpesong dapat aku rasakan. 
  4. sedih pulak bila fikir future agama islam.
  5. tak pernah sedikit pun ke rasa dalam diri mereka duk pegang2 usap2 gosok2 tuh haram? 
  6. sedang benda kecik macam nih pun kita tak terjaga, manakan pulak benda besar2. 
  7. sama ada mereka2 tahu dan tidak mengamalkan.
  8. sama ada mereka tak pernah tahu dan konpem tak pernah amalkan.
  9. gelap sangatkah hati?
  10. jauhnya seseorang dengan cahaya petunjuk Ilahi.

aku coret nak memperingati diri aku jugak. aku sedia ada manusia yang leka dan lalai jugak. ada masa aku tergoda dengan syaitan. tak kisahlah tohmahan apa pun aku dapat. sekadar memperingat.
  1. hek eleh, kecoh lah ko. macam baik sangat.
  2. puih. ko pun jahat dulu.
  3. ko nih kampung sangat.
  4. cuba open minded sikit.
  5. lahhh! nak sibuk hal orang apsal?
  6. kubur masing2 derr..
  7. bagus lah ko dah berubah. aku tak dapat hidayah lagi.
  8. konon je ko tuh, padahal lebih teruk.
  9. mengata orang je lebih. ko pun sama.
  10. tak payah buat baik sangat.
nih sepuluh dialog2 yang biasa kita dengar dalam movie2 malayu. isokay. aku tak ada efek apa pun. aku doakan semua yang terbaik. amin. marilah sama2 beringat. 

sungguh iblis berjanji akan menyesatkan keturunan nabi adam dalam hal2 kecil walau tidak dalam hal2 besar. eyh! kalau rasa syiok, pegang lah lagi, usaplah lagi, gosoklah lagi, dan tepuklah lagi. semua tuh 'hot'


Comments
2 Comments

2 comments:

Suliza Saiful said...

moga kte dilindungi Nya..

En Tapi said...

cik suliza: insyallah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...