Blog Fendi Islam: UTM Nak 3.71 Punya Student Baru Boleh Masuk?

G.E.N.G

July 16, 2012

UTM Nak 3.71 Punya Student Baru Boleh Masuk?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hahai. boleh tahan. terbeliak jap mata aku. semua nih bermula pada intake yang baru? hahai. apsal sampai pointer 3.71? wuhaa. bergantung. ada yang rasa pointer penting. ada yang rasa tidak. dan kenapa 3.71?
  1. baru lah berkualiti pelajarnya?
  2. yang betul nak belajar je layak masuk?
  3. sebab nak jaga standard?
  4. standard makin tinggi?
  5. pesaing dengan universiti luar?
  6. nak bagi pelajar2 sedar pointer adalah penting?
  7. hasilkan graduan disegani?
  8. supaya nama utm gah?
  9. baru mudah dapat kerja?
  10. exam mesti target 4 flat?
hahai. entah. aku tak pasti mana satu. jika dah ditetapkan macam tuh. aku terima je. hehe. ye la. masa zaman aku, 3.0 dah boleh masuk. layak seadanya. sebab tu orang cakap utm budak pandai2.

aku macam biasa. yang pandai bukan aku, tapi universiti aku. haha. aku tetap terkecuali. macam zaman2 sek alam shah dulu. yang pandai sek aku. bukan aku. biarlah pengalaman belajar itu lebih penting dari pointer segalanya.

pendapat mesti ada yang bercanggah. isokay. jika anda kecewa, dont's sad too much. setan suka kesedihan dan kekecewaan. berdoa dengan rayuan yang dibuat. kalau ada rezeki, adalah tu. jika tidak, perancangan Dia lebih baik.


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...