Blog Fendi Islam: Kereta Paling Laris Aidilfitri Tahun Nih

G.E.N.G

July 22, 2012

Kereta Paling Laris Aidilfitri Tahun Nih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

wuha.. baru puasa ke dua. tapi realiti sebenar pasti yang dah ada tempah dan order kereta baru untuk nak raya. yang siap dah beli and dapat pun dah ramai. tapi kereta apakah itu?

tak payah la menjenguk pada jenis kereta2 luar yang nyata macam2 jenis ada kat bumi nih. dari yang kecik muat 1-2 orang, sampai la yang boleh masuk 20 orang (pengaruh iklan..)


preve'


exora bold


inspira

hah! ketiga2 jenis kereta nih dari keluaran proton. paling laris nih. raya nanti konpem tak mampu nak bilang dengan jari masa anda2 ada atas jalan raya. banyak. hehe. nak2 preve' tuh. 


myvi extreme 1.5


myvi se 1.5

hah! kalau perodua pulak mesti myvi 1.5 nih. dah ada 2 versi pun. satu special edition, satu lagik extreme. kereta nih baru sedap jalan jauh balik kampung. so ramai yang memilihnya. nak2 yang muda baru dapat kerja.

tapi, lain bagi aku pulak. dalam hidup aku, tak pernah aku mimpi pasa kereta. dan tiba2 masa hari 1st aku menganggur (hari nih dah masuk hari ke 5) aku mimpi aku beli kereta yang agak mengikis duit kalau mula2 baru nak kerja.

haha. sungguh aku rasa pelik je mimpi pasal kereta nih. nak kata tak minat, tak jugak, memang minat. tapi yang tak boleh blah dalam mimpi tuh, aku beli dengan 1st gaji aku. haha. kerja apalah 1st gaji dah boleh beli. mimpi2..


oh yeah! nih la 1st car yang aku beli. tak sangka wey. patutkah kereta nih? minat tuh memang ada. kemamouan tuh, Dia saja yang tahu kalau nak tanggung kereta nih. hehe. tapi apakah daya, semua tuh mainan tidur.


Comments
2 Comments

2 comments:

EMYR ASHRAFF said...

Balik kampung bawak kete baru :)
hehe

Unknown said...

en ameerul: oh yeah! tu semestinya.. haha.. x kan nk naik bus pada siapa yg dah beli kreta baru.. -_-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...