Blog Fendi Islam: Soalan Seorang Gadis: Tak Kapel Tapi Bercinta?

G.E.N.G

July 13, 2012

Soalan Seorang Gadis: Tak Kapel Tapi Bercinta?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

atas permintaan seorang gadis, ya, saya menunaikan. gadis tersebut mengajukan soalan dan meminta diberikan pendapat secara terbuka. oh. aku cuba berikan yang setelus.

Assalammualaikum..awk, try lar post kt SedapHatiMendua psl "tak couple tp bercinta"..do u have any idea?sy rse cm smthing wrong ngn ayt tu,hehe..tp,xtau lar kn,pndgn tiap org kn brbeza..sy nk tgk dr sdut pndgn awk pulak cne ek?


fuhh! sudut pandangan aku? erm. sebelum tuh ape kejadah maksud kapel? mengikut kamus yang terulung, kapel nih sifat yang lebih dari satu. adakah mendua? haha. ya. ya. mentiga pun kapel. mengempat pun kapel. stuju?

so, dari perkataan 'tak kapel tapi bercinta' maksud yang aku boleh hurai macam, seseorang yang duduk, berdiri, jatuh dan bangunnya seorang diri tetapi dia bercinta yakni mempunyai rasa pada sesuatu zat. 

tak faham? dia tidak menduakan hatinya pada manusia. sebaliknya, dia bercinta dengan Pencipta. dia akur akan segala ketentuan Dia. dia serahkan menurut dan redha dengan segala perancangan dari Dia.

tapi ada satu lagi keadaan lagi yang mungkin sama maksudnya pada ayat tersebut. dia bercinta dengan ramai gadis. yang itu, yang ini. dan sebagainya. so, kira macam buat koleksi. tapi, dia tidak kapel pun.

istilah gantung tak bertali pun macam boleh jugak diguna pakai. boleh? stuju? "dah sedap2 bercinta, tapi tak nak kapel. u ingat i nih apa? bola? sampah? mainan?" ha. kan mak jemah dah marah. haha. (lawak pulak style johan nih..)

walaubagaimanapun, aku tetap setuju dengan yang 1st tadi tuh. dia bukan becinta dengan manusia. atau sesama hamba. tapi dia teguh memilih Dia. yakni pencipta. dia setia dan rela mengabdikan diri demi bukan dunia.

sekian. sekadar aku coret bagi pendapat. kalau anda ada idea, just share. isokay. hahah.


Comments
1 Comments

1 comments:

MissRI said...

Baru skrg brkesempatan nk komen..Yup,i'm agree with u Encik Tapi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...