Blog Fendi Islam: #1: 'Cinta Pondok Adanya Abyati'

G.E.N.G

June 8, 2012

#1: 'Cinta Pondok Adanya Abyati'


'as'salamualaikum..' tunduk Umairah memberi salam di pejabat urusan Pengajian Pondok Al-Fatah. Terasa asing bagi Umairah untuk bertudung dan datang ke tempat sebegitu.

'W'salam.. wbt..' jawab sayu seorang pemuda tinggi lampai serba putih. Mata Umairah jadi terbeliak. 'siapa pula lelaki ni? sekacak dia muncul dengan tiba-tiba' Umairah bermonolog. 

'ya saudari, boleh saya bantu?' Umairah lantas menceritakan tentang tujuan kedatangan dia ke tempat itu. Umairah adalah pelajar cemerlang dalam pengajian Sarjana Muda Seni Bina di sebuah universiti terkemuka di Malaysia. 

Siapa tidak kenal Umairah. Dengan kepetahan dan semangat dalam melakukan sesuatu tugasan. Dan kali ini, Umairah diberi tugasan untuk mengkaji seni reka bentuk sesebuah bangunan pengajian pondok. 

Namun, cabaran besar adalah dia harus berhadapan dengan golongan-golongan ulamak. 'wey Umairah, kau boleh ke nak ke sana nanti? terbakar baru tahu'. Sinis rakan Umairah. Umairah tetap bersetuju untuk tugasan itu. 

Dia minat untuk melihat dunia baru. Perkara baru dan ilmu baru dalam hidup dia. Dia sedar cara hidup dia yang tidak islamik namun dia seorang yang dianggap 'open minded'... 


Comments
5 Comments

5 comments:

Errah Najwa said...

ada sambungan ke nih...best2..teruskan...en tapi memang kreatif...

Unknown said...

cik errah.. insyallah.. sila share.. ade permintaan, jalanlah.. haha..

nuurellajamuri said...

lorhh,penat eden baca..cerita tergantung.cehh

Unknown said...

Cik nuurella: to be continued.. ><

MissRI said...

Waiting for the rest of story.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...