Blog Fendi Islam: 'Kau Gadis Untuk Akhiratku'

G.E.N.G

June 12, 2012

'Kau Gadis Untuk Akhiratku'


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

pergh! sekarang aku dah mandi. isokay exam tak mandi. asalkan tak dalam keadaan kotor. haha. macam biasa, balik je exam yang jawab termuntah lebih tadi tu (betul salah lain cerita) layan blog. haha.

aku nak berkongsi satu benda nih. menarik. insyallah, pada jejaka kat luar sana mohonlah doa agar dipertemu jodoh yang telah tertulis dia untukmu. agar ciri2 wanita cantik ini menjadi teman hidup kita.

siapa wanita cantik ini?:
  1. Melukis kekuatan melalui masalah
  2. Tersenyum saat tertekan
  3. Tertawa saat hati sedang menangis
  4. Tabah di saat terhina
  5. Mempersona kerana memaafkan
  6. Mengasihi tanpa balasan
  7. Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi
'Ya Allah. Walaupun aku tidak cantik dimata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapanMu'
  • Melukis kekuatan melalui masalah
seorang perempuan itu akan terserlah kekuatannya apabila kita melihat bagaimana dia menghadapi masalah yang datang padanya. sama ada dia lemah mahupun semakin tabah dengan dugaan yang datang padanya. 
  • Tersenyum saat tertekan
percaya atau tidak. kalau benar-benar seorang wanita itu mampu melalui masalah yang dihadapinya, orang sekelilingnya tidak mampu meneka apakah perasaan dia yang sebenar. 
  • Tertawa saat hati sedang menangis
bukan saja-saja dia tertawa saat hatinya terluka dan menangis. dia bersikap sedemikian kerana dia mahu menjadi seorang yang tabah dan tidak mahu menyusahkan orang sekelilingnya. 
  • Tabah di saat terhina
setiap yang baik itu sentiasa diuji olehNya dan salah satu daripadanya ialah penghinaan dari manusia. semua itu bukan lah halangan untuk dia meneruskan hidupnya malah dia akan berusaha untuk menjadi lebih tabah untuk meghadapi hari yang mendatang. 
  • Mempersona kerana memaafkan
bagi seorang wanita yang cantik itu, kemaafan itu sentiasa diberikan kepada yang pernah melukakan malah menyakitkan hatinya. kerana baginya mereka-meraka inilah yang memberi peluang padanya untuk menjadi lebih tabah. subhanallah.
  • Mengasihi tanpa balasan
kasihnya terhadap suami dan keluarganya memang datang dari hatinya yang ikhlas bukanlah kerana mengharapkan sebarang pembalasan. kasihnya untuk meraka ini bukannya kasih yang dibuat-buat tetapi kasih yang tulus. 
  • Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi
dia hanya berharap kepada Yang Esa. dan dia juga tidak pernah mengenal erti lelah dalam terus berdoa tidak kira siang dan malam untuk kehidupan orang yang dia sayang. tidak mementingkan diri sendiri. 

sumber: Olahan Ustaz Afi 

ya. sedar ke tak sedar, ada gadis sebegini dalam hidup. bertuah pada siapa yang beristerikan mereka. namun, perkara baik boleh dicontohi gadis2 diluar sana.

sunggh anda semua mampu menggongcang dunia. sungguh anda seorang yang tabah orangnya. andalah peneman suri hidup jejaka suatu ketika nanti. berdoalah buat jejaka dan gadis agar jodohmu sampai dengan izinNya. amin.


Comments
15 Comments

15 comments:

Adylia Qarissa said...

amiiinnn..mudah-mudahan en tapi bertepu jodoh dengan dkna...eh...silap!! ngan wanita seperti tu ;p

Adylia Qarissa said...

*bertemu

En Tapi said...

cik adylia: hahaha.. doakan bertemu jodoh awak.. hehhe..

MissRI said...

Alhamdulillah..sy sendiri sbg wanita, bile bce, terase brtuah diri ni kalu dpt jd spt tu..erm..

En Tapi said...

cik missri: amin.. ade rezeki, jdlah anda.. hehe.. >< kot2 berjodoh dgn sy wahai cik missri.. hahaha.. ><

Anonymous said...

x sangke...

En Tapi said...

cik anony: ape yg tak sangke?

MissRI said...

Brjodoh dgn En Tapi?hehe..Nk aminkn bole? Amin~ =)

En Tapi said...

cik missri: hahai. seram pulak.. haha..

Anonymous said...

x sangke..ape yg sy buat tu buatnye kelakuan yg terok.. ^^,V

En Tapi said...

cik anony: hee.. ><

MissRI said...

Haha..seram npe nye En Tapi..sy manusia bese je..juz joke je ats tu.. =)

En Tapi said...

cik missri: oh.. joke.. ok..

Anonymous said...

cik missri: en tapi seram sbb die dh ade calon dh... ^^,V

En Tapi said...

cik/en anonymous: hahaha.. sy tahu calon saya tahu sy pilih dia.. hahah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...