Blog Fendi Islam: 15 Kenapa Awak Tak Tunjuk Yang Awak Single

G.E.N.G

June 29, 2012

15 Kenapa Awak Tak Tunjuk Yang Awak Single

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


kecewa? haha. harapankan satu kekuatan. bila harapan konon seorang jejaka atau gadis untuk mendekati seseorang musnah, kecewalah jawabnya. lemahlah dirinya. kesian. sabar.

jika anda meminati seseorang, kenapa tidak diberitahu awal2. cakap ja. tak kisah lah dalam facebook kononnya in relationship. boleh gitu? haha. bergantung pada anda2.

tapi kenapa perlu seseorang melindungi dan menipu jika dia sebenarnya tidak single lagi? y?y?y? oh yeah.
  1. sebab dia masih tidak pasti adalah itu jodohnya. (saya rasa, saya untuk orang lain.)
  2. sebab dia hanya ber'in relationship atas dasar perkenalan. (saya saja2 nak kenal awak dulu..)
  3. sebab dia rasa nak cari yang lebih baik. (saya tak rasa awak baik..)
  4. sebab dia masih tidak puas untuk berfoya2 sebenarnya. (well let's enjoy life..)
  5. sebab dia tak tahu macam mana jodoh yang dinantikan sebenarnya. (saya bingung..)
  6. sebab dia dah memang suka berfoya2 dulu. (saya tak tahu apa itu setia..)
  7. sebab dia sign cinta kontrak. (dah tamat belajar, kita hye2 bye2 ya..)
  8. sebab dia rasa nak tunggu jodoh dari famili pulak. (mak saya kata, dia dah ada calon untuk saya..)
  9. sebab dia pasti ada orang lain suka dia diam2. (saya masih mengharapkan seseorang..)
  10. sebab dia nak uji dulu pasangan dia layak ke tak. (saya nak uji awak boleh hidup dengan saya sampai bila2.._)
  11. sebab dia terpaksa dan taknak jadi single. (saya tak boleh keseorang.. saya sunyi dan sepi..)
  12. sebab dia nak memenuhi kelapangan dia untuk tidak jadi single. (saya sangat free, jom kapel dengan saya..)
  13. sebab dia ada kasih sayang yang terlebih. (saya boleh sayang awak semua, sebab cinta saya banyak..)
  14. sebab dia rasa dia pujaan ramai. (u know, im hot, dats y..)
  15. sebab dia masih tak jumpa sebenar2 cinta. (cinta apakah yang saya cari selama ini?)
erm..! nih baru 15 yang disenaraikan. mybe banyak lagi sebab nya. tapi bagi aku, sebab2 nih semua alasan. betul? ya. hidup mesti ada alasan. dan lumrah jugak alasan dalam perkara begini.

bagi yang ikhlas untuk menjadikan yang halal dalam hidup mereka, mungkin lebih baik dijadikan isteri atau suami tanpa in relationship nih. dan jika benar2 single, jalani hidup seperti hamba yang cinta padaNya.

dan ingat! sebenarnya, tak perlu tunjuk pun sekiranya kita single atau tidak. insan yang mengenali kita, akan tahu perkara itu. walhal yang tidak mengenali juga akan rasa, sekira ada jodoh antara kita. 

sungguh kita takkan pernah berseorangan. Dia sentiasa ada. insyallah. salam petang jumaat. 


Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...