Blog Fendi Islam: Kenangan Layout Jadi Model

G.E.N.G

June 10, 2012

Kenangan Layout Jadi Model


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


dah penat2 rilek2 nih, (rilek pun penat) ya. penat. saja2 usha gambar2 lama. hahai. zaman diploma the best in my life. cak ci ku cak, dah 5 tahun dalam bidang alam bina nih. apsal tak masuk undang2 ke.

dah disini rezeki aku. tak payah nak lari mana2 lagi. dan dah hampir 5 tahun, dengan izin Dia, insyallah segala berakhir bulan 7 nanti. tak sabar atau tak nak masa tu tiba, ia tetap akan tiba jika panjang umur aku untuk laluinya.









hah! nih semua kenangan zaman budak2. 1st year je baru. benda yang aku nak kongsi dan sampai sekarang nih adalah bukan sebab dapat jadikan model aku punye layout tuh tetapi:

  1. hargai ilmu lecturer ajar. tq En Zamri. anda mengajar saya boleh la buat layout2 nih. haha.
  2. anda merancang untuk orang. bukan untuk perkara lain.
  3. anda cuba bayangkan apa yang anda rancang dan anda sendiri yang akan duduk di kawasan itu. (pesanan En Zamri)
  4. ya! keuntungan tetap ada dalam bidang perancangan. tapi bukan merancang semata-mata untuk merancang.
  5. bayangkan perancangan untuk masa hadapan. (fikir future sikit.)
  6. elak memberi kesusahan pada orang2 yang bakal hidup dengan perancangan anda.
  7. usah sia-siakan segala guideline dan ilmu yang diajarkan. jujur dalam merancang.
  8. jaga dan sayangi alam sekitar dalam merancang pembangunan.
  9. sentiasa cetuskan idea baru dalam merancang bagi sejahteranya hidup manusia. 
  10. beruntunglah kerana skop bidang belajar anda sangat memberi impak pada kehidupan masyarakat. (sudah tentu dengan izin Dia.)
hah! benda nih la yang aku nak pesan. sungguh aku rasa aku boleh buat dalam bidang perancangan bandar, namun, minat aku tidak teguh disini. sekadar berkongsi idea. 


Comments
6 Comments

6 comments:

Elysa Sofia said...

tersusun rapi je 'binaan2' tu semua :) mesti nak usaha yg lebih kn nak buat benda tu..

En Tapi said...

cik elysa: hurm.. buat ramai2 untuk model nih.. kalo sorang2 mati jugak.. haha.

aimi said...

hbt nye...... curah kn cikit ilmu 2 =)

En Tapi said...

cik aimi: biase2 je nih.. baru blaja2.. nak ambik! dah tuang dah!.. ><

Adylia Qarissa said...

lepas nie merdeka la yea :p

En Tapi said...

cik adylia: hehe.. harap2 la.. amin. doa2 ok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...