Blog Fendi Islam: Bukan Tak Cantik, Tapi Cinta Dia Mahal

G.E.N.G

May 11, 2012

Bukan Tak Cantik, Tapi Cinta Dia Mahal


salam jumaat. masih bersenang-senang di dalam utm yang bakal tak lama lagi En Tapi akan tinggalkan. insyallah. dengan izinNya. amin. moga ada ruang mencari pintu rezeki di luar sana. 

tak habis2 lagik nak ulas pasal kapel. tiap2 hari mesti ada orang akan update status pasal kapel. hehe. En Tapi memang rasa tertarik lah. macam2 style. kadang2 dierang nih, bukan tak cantik, bukan tak hensem. tapi..

bak kata ustaz azhar idrus (uai). 'orang yg tak bercouple tak semestinya dia tak cantik atau tak handsome. Ini kerana cinta dia mahal. Hanya untuk yg halal sahaja'. haha. yang tengah kapel tuh? murah?

uih. jangan fikir macam tuh. tapi, pandai2 lah fikir. ada maksud tersirat disebalik kenyataan uai tersebut. meh kita ambik teladan. kalau orang dah berkapel:
  1. dah rasa susah senang bersama.
  2. terbiasa bermanja-manja.
  3. saling mencintai sepenuh hati.
  4. telah korban jiwa dan raga.
  5. telah memahami satu sama lain.
  6. saling prihatin.
namun! semua itu terbatas kerana bukan menjadi yang halal bagi tiap pasangan. hehe. nih la maksud tersirat yang En Tapi rasanya tersembunyi.

kalau seseorang itu tak berkapel. yuhu! dia tak pernah alami semua tuh. dia akan cinta rakan2, keluarga, bertanggungjawab atas perkara2 yang sepatutnya. tapi, dia belajar mengenal cinta. haha.

boleh macam tuh? dan sebab tuh dianggap 'mahal'. bila dah menjadi yang halal, 'its too special for the person'. haha. memang special habis lah. romantik habis lah. dan nikmat habis lah.

er. er. apa2 pun, bergantung pada pendapat masing2. pandai2 jaga diri pesanan En Tapi. semua orang boleh berfikirkan. sesungguhnya seorang gadis perlu bentengkan dirinya. 'jangan nak ngorat saya yer.. saya ada wali'. hehe.


Comments
4 Comments

4 comments:

ezyra taharin said...

ok2...
kawal diri :)

Unknown said...

baik.. insyallah..

Roslina Mohd Jelani said...

erm,betul3..setuju ngn En. Tapi..:)

Unknown said...

cik roslina: hahai.. tq..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...