Blog Fendi Islam: Gadis Pengikis Kerana Ada Cinta?

G.E.N.G

May 29, 2012

Gadis Pengikis Kerana Ada Cinta?


duit. duit duit! oh duit! penting tak duit? oh sangat penting! gila, tak ada duit, nak berak kat low yat pun tak lepas wey! 50sen! ambik! zaman sekarang segalanya gunakan duit. (still ada yang tak. hehe)

cinta gunakan duit? apa pendapat anda tentang cinta si gadis yang menharapkan duit disamping balasan kasih sayang diberi pada seorang jejaka? 'kalau u syg i, u belikanlah i samsung galaxy sIII' wak luh!! 

pada En Tapi ini amat salah. ya amat salah. amat salah sekali lagi. persoalan tentang si jejaka dan gadis:
  1. perlukah si jejaka bagi duit bulan2 kat gadis yang belum tentu menjadi isteri yang sah suatu masa nanti?
  2. tambahan pulak si jejaka pun masih belajar dan selalu bagi duit kat si gadis. patutkah?
  3. alasan si gadis mintak duit kat jejaka sebab tak nak menyusahkan famili sendiri. macam nih pun ada?
  4. gadis lebih mudah meminta pada orang yang memahaminya dan mencintainya iaitu jejaka yang buta dalam cinta. cinta buta?
  5. percaya 100% akan janji manis si gadis pada si jejaka?
  6. spesis jejaka ikhlas bagaimanakah mereka ini sehingga menderma cinta dengan nilai wang ringgit.?
  7. adakah dengan memberi wang ringgit sebagai ikatan cinta jejaka dengan si gadis?
  8. adakah si gadis akan lebih mencintai jejaka dengan memberikan segalanya tentang wang ringgit ini?
  9. bagaimana jika makin diberi, makin diminta? (sedarkah jejaka?)
  10. adakah perilaku ini semata2 ingin memenangi cinta si gadis?
En Tapi tetap tidak bersetuju. hal ini adalah dalam konteks jejaka yang mana turut seorang pelajar. dan tidak mempunyai pekerjaan. lain keadaannya jika si jejaka seorang yang berkerjaya. renungkanlah.

bercinta, berkongsi dan saling memahami ada caranya. usah suatu masa terjadi sesuatu yang buat kita menyesal akan cinta kerana wang ringgit. sebab duit kertas dan syiling banyak2 tak kekal. boleh habis bila2. hehe.

'saya tak mampu bagi awak apa2 melainkan doa dan kasih sayang saya sehingga kita menjadi yang halal. saya harap iman saya dan awak sentiasa kuat. ya. kuat untuk sama2 kita cinta kerana Dia bukan harta semata-mata.'


Comments
5 Comments

5 comments:

ZWAN SABRI said...

zaman lani, pompuan dah tak pandang dah laki yang ensem.. depa pandang kat poket laki tu jaa.. huhu

En Tapi said...

zwan: tu pasal.. aku gi kelas bawak syiling tebal2 dalam poket je.. baru nampak LONDEH. hehe. ><

MizzTina said...

jgn tabur duit kt pempuan.. makin byk duit dibagi, dia makin sayang..tp sayang duit tu.. prinsip sy dlm bercinta ni, give n take.. sama² kuar duit if nk kuar atau berbelanja..

emi said...

stuju tapi.........

En Tapi said...

cik mizztina: ya.. anda bagus.. saya puji.. hehehe..

emi: x payah nak tapi2.. cinta buta lah tuh. haha.'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...